Învață totul despre squash

19 septembrie 2013

Testează-ți reflexele, viteza și sănătatea cu fratele mai mic al tenisului

De Horea Gentea •Fotografii: Pro Squash România


Poți juca squash în doi, în patru sau doar tu cu peretele. Indiferent de varianta aleasă, într-o oră vei arde între 700 şi 1.000 de calorii.

Tenis la perete
Deşi multă lume crede că este foarte lega­­tă de tenis, originea squash-ului provine mai mult din jocul englezesc „rachete“, practicat la sfârşitul secolului XV, în care jucătorii nu loveau mingea peste un fileu de plasă, ci în pereţi. Abia în 1923 s-au discutat regulile noului sport format, iar peste cinci ani, în Anglia, s-au stabilit regulile complete.

În România, la nivel naţional, se ocupă de acest sport Asociaţia Pro Squash, care a organizat competiţia de la Cluj-Napoca. Dacă un concurs național nu îți este suficient, află că în 2016 squash-ul va fi declarat sport olimpic.

Regulile jocului
Dimensiunile terenului sunt destul de mici – 9,5/6 metri –, iar toţi cei patru pereţi sunt utilizabili în timpul jocului. Peretele principal în care se lovește conţine trei linii create pentru delimitarea zonelor de joc. Cea mai de jos stabileşte limita până unde mingea poate atinge regulamentar peretele, linia de la mijloc evidenţiază zona de serviciu care porneşte în sus de la acel punct, iar cea de sus indică sfârşitul spaţiului de joc pe acest perete.

Mingea este mică şi cauciucată şi trebuie să atingă podeaua doar o dată, altfel se pierde punctul. Racheta este mai uşoară decât cea de tenis, ceea ce îmbunătățește dexteritatea loviturilor. Meciurile se joacă astfel: două seturi din trei sau trei din cinci. Finalul unui set se termină la al 11-lea punct, cu minim două puncte diferență.

Dacă ai fost fan al tenisului înainte de squash, vei observa că acesta din urmă este mult mai alert, însă reflexele şi precizia câştigate la sportul alb îți vor fi de mare folos. În cazul în care te numeri printre cei care au experiență în squash și vor să încerce tenisul, s-ar putea să întâmpini câteva probleme: îți va fi mai greu să controlezi direcţia şi înălțimea loviturii, iar efectele din tenis ți se vor părea mai complicate decât orice lovitură din squash.

Squash-ul te menține în formă
Acest sport te ajută să arzi multe calorii și îți testează reflexele. Pentru că vei executa multe fandări într-un astfel de meci, muşchii picioarelor îţi vor fi extrem de solicitaţi, la fel şi fesierii, iar sistemul cardiovascular se va îmbunătăți. Dacă eşti cardiac, nu este indicat să te apuci de acest sport. Astfel, pregătește-te pentru o aventură plină de energie care te va face mai sănătos şi mai suplu decât ai fost vreodată.

prosquash.ro

 



Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!