Scrisoare deschisă pentru nou-veniții la sală de anul acesta

0
593
O să vreți să renunțați. Dar chiar nu e cazul să faceți, cu siguranță nu așa de repede. Și ca să vă fie mai ușor să continuați, nu uitați să vă luați ciorapii potriviți.
O să vreți să renunțați. Dar chiar nu e cazul să faceți asta, cu siguranță nu așa de repede. Și ca să vă fie mai ușor să continuați, nu uitați să vă luați ciorapii potriviți.

Dragul nostru nou-venit la sală,

E începutul de an și tu ai decis că „a fi fit și a arăta bine” este rezoluția pentru 2018 pe care chiar o pui în practică. Noi, Men’s Health, militanți cunoscuți pentru fitness și sănătate, te apreciem foarte tare. Bravo! În plus, ne-am gândit să te și ghidăm puțin pentru ca traseul pe care-l începi acum să fie unul cât mai plăcut și, deci, care să țină cât mai mult.

 

În primul rând, hai să vorbim un pic despre ce te-a adus aici. Poate ai observat că pantalonii te cam strâng de câteva luni încoace. Poate că ai înfulecat un purcel întreg la o singură masă. Sau poate că cel mai intens „antrenament” al tău din ultima vreme a fost  apăsatul pe butoanele telefonului. Altă posibilitate e ca tu sau cineva apropiat să se fi panicat din cauza problemelor de sănătate. Orice ar fi, fii sigur că ai un motiv și scrie-l undeva. Nu, nu glumim, chiar o să ai nevoie să ți-l aduci aminte!

În al doilea rând, echipează-te cum trebuie pentru un bun început. La sală sunt de obicei două tipuri de figuri care par că strigă „oare ce caut eu aici?!”: a tipului în pantaloni scurți și bocanci de alpinism sau a celui îmbrăcat din cap până-n picioare cum scrie la carte, cu cele mai scumpe și cool articole sportive. Dar nu așa se face! Nu trebuie decât să-ți cumperi o pereche de adidași confortabili, o pereche de pantaloni scurți și câteva tricouri supraelastice care să absoarbă transpirația. Ah desigur, nu uita nici de niște șosete potrivite, moi și ceva mai groase, care să te protejeze de bătături.

Bun, până acum am rezolvat-o cu motivația și cu echipamentul. În clipa asta ești deja gata de acțiune! Ți-ai făcut probabil abonament la sală, deci cel mai probabil te-ai angajat la un an întreg de fitness. Poate îți spui foarte convins că 360 din următoarele 365 de zile o să vii la tras de fiare. Doar ai toată energia, tot cheful și tot timpul din lume pentru asta. Așa să fie!

Doar că… de abia aici începe greul – poate că asta sună dur, dar asta doar pentru că ne pasă. E posibil să nu ajungi chiar 360 de zile. Foarte muți „băieți duri” nu reușesc să continue nici 15 zile. Așa că provocarea pe care ți-o lansăm e să nu fi unul dintre durii care trag de fiare cu spor maxim în fiecare zi de pe 7 până pe 12 ianuarie, pentru ca de pe 13 încolo să nu mai dea deloc pe acolo… până în ianuarie următor.

Noi îți recomandăm să începi cu câte puțin și să construiești încet încet, cu pași mici, fără grabă. Încearca să mergi pentru început de două ori pe săptămână. Apoi de trei. Cel mai bine ar fi să ajungi la cinci zile pe săptămână, conform sfaturilor științifice. Nu înfuleca prostii după antrenament. Fă exerciții care îți și plac, măcar puțin. Ridică greutăți. Fă și ceva cardio. Men’s Health îți oferă numeroase idei de programe de antrenament pentru când nu știi ce să mai faci.

În concluzie, îți dorim mult noroc pe drumul plin de transpirație, de strâns din dinți dar și, în cele din urmă, de satisfacție, pe care îl incepi. Și nu uita că marii campioni încep cu puțin! 



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here