Greutatea contează

0
730

„Cu cât ridici mai mult, cu atât ești mai puternicˮ – pentru mulți bărbați, asta e o aserțiune, doar că recent a fost și demonstrată de un studiu realizat la Universitatea Nebraska-Lincoln.

Cercetătorii au împărțit în două grupe 26 de bărbați cu vârste între 19-35 de ani și i-a pus la treabă – la ridicări de greutăți cu picioarele, mai precis. Astfel, jumătate dintre ei s-au luptat cu greutăți care reprezentau 30% din 1RM (one rep maximum, adică greutatea maximă pe care o poți ridica într-o singură repetiție), în timp ce jumătatea cealaltă a ridicat 80% din 1RM-ul fiecăruia. După trei exerciții săptămânale, timp de șase săptămâni, au ieșit analizele de grosime și forță a mușchilor.

(Vezi și 6 pași către un fizic de excepție)

Surpriza a constat în faptul că deși toți bărbații au avut parte de o creștere similară a masei musculare, cei care au ridicat „din greuˮ au avut rezultate mai bune în ceea ce privește forța mușchilor. Ba chiar și-au crescut 1RM-ul cu vreo 7 kilograme. Motivul? Folosirea unor greutăți mai mari în timpul antrenamentului pune mai cu spor la treabă celulele care transmit semnale electrice către mușchi, dar și fibrele musculare pe care respectivele celule le bombardează nervos. Printre altele, asta înseamnă și că vei putea ridica mai mult de la lună la lună.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here