Găsește-ți echilibrul

23 martie 2015

21 – Numărul minutelor de activitate zilnică (de exemplu, o plimbare) necesare pentru a preveni depresia.

De Michael Easter. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Claire Benoist.

Ți-e teamă de accidentări? Un test simplu poate determina riscul de a-ți luxa glezna, spun cercetători din Brazilia. Bărbații cu cel mai mic scor obținut la un test ce aprecia echilibrul au fost cu 48% mai predispuși să-și disloce glezna. Stai într-un picior și închide ochii. Dacă stai câte 30 de secunde pe fiecare membru, fără să-ți pierzi echilibrul, ai trecut testul. Ai eșuat? „Asta poate indica un control defectuos al funcțiilor motorii“, spune Bill Hartman, consultant în fitness pentru Men’s Health. „Înainte să practici un sport dinamic, antrenează-te lent, ca să-ți obișnuiești corpul cu mișcările.“

Fă-ți picioare de oțel

Antrenează-te eficient: îndreptările cu ­picioarele drepte îți lucrează bicepșii femurali mai bine decât extensiile gambelor din șezând, arată un studiu de la Universitatea Memphis, fiindcă activează mai mulți mușchi. Fă trei seturi a câte 10 repetări, coborând greutatea în patru secunde.

Îndreptări cu picioarele drepte 

Stai cu câte o ganteră în fiecare mână, lăsându-le să atârne în față. Cu genunchii flexați ușor și spatele drept, împinge bazinul în spate și coboară încet greutățile spre tibii. Fă o pauză. Împinge bazinul în față și ridică-te.

Băutură pentru mușchi

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Rhode Island, cafeaua îți poate îmbună­tăți antrenamentul. Halterofilii care au băut 600 de mililitri de cafea au putut să execute cu șase repetări mai mult în setul final; de asemenea, au avut febră musculară mai ușoară. „Cafeina ar putea să diminueze per­cepția asupra durerii“, spune Disa Hatfield, autoarea studiului.

 

21 Numărul minutelor de activitate zilnică (de exemplu, o plimbare) necesare pentru a preveni depresia.

Sursa: American Journal of Preventive Medicine

 

Efectul steroizilor

Substanțele care cresc performanța fizică au mai multe efecte decât credem. Asta din cauză că efectul steroizilor ar putea dura ani buni, arată un studiu din Journal of Physiology. Șoarecii tratați cu aceste substanțe, timp de trei luni – echivalentul a circa un deceniu în ani umani –, și-au crescut masa musculară după șase zile de exerciții, spre deosebire de animalele care nu le-au consumat. Folosirea steroizilor pe termen scurt ar putea activa un mecanism ce stimulează „memoria“ celulelor de la nivelul mușchilor.

MH0314_BUL_MUS_01 MH0314_BUL_MUS_011



Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!