Fitness preistoric

0
117

Nu trebuie sa faci o vizita la muzeul de antropologie ca sa realizezi un lucru simplu: corpul culturiștilor este o pura invenție. Nici un om nu a aratat așa vreodata fara a investi foarte multa munca. Un asemenea tip de corp este rareori intilnit in mod spontan in natura. Noi l-am creat. Poți sa spui, fara sa greșești prea mult, ca e vorba de ceva nenatural și ca e foarte departe de ceea ce natura a intenționat cu corpul nostru.

Oamenii preistorici aratau intr-un anume fel și erau in forma, fiindca daca n-ar fi fost, erau in mare pericol. “Un om obișnuit de atunci era la fel de in forma ca un sportiv de nivel olimpic al zilelor noastre”, spune dr. Erin Trinkaus, profesor de antropologie la Universitatea Washington din St. Louis.

Viteza și rapiditate

Omul primitiv: El trebuia sa alerge tot timpul dupa hrana, așa ca se putea lauda cu rezistența unui maratonist. Dar ce se intimpla cind in sfirșit iși gasea cina? Avea nevoie sa poata face sprinturi – cu alte cuvinte, avea forța in picioare și viteza unui sprinter modern.

Omul modern: Poți sa iți dezvolți și tu forța trenului inferior pe o pista de atletism sau pe un teren de fotbal. incepe printr-o curațenie generala. “Pentru a-ți imbunatați viteza și capacitatea de accelerare trebuie sa pui accentul pe antrenamentele ce implica sistemul anaerob”, spune antrenorul Mike Mejia. Beneficiile vor consta in faptul ca nu vei mai pierde niciodata un tren și vei fi mai rapid la sporturi cu ruperi de ritm, cum ar fi baschetul, tenisul sau fotbalul. incearca aceste doua exerciții.

Accelerația. Marcheaza pe teren o distanța de 80 de metri. Alearga cu viteza medie pe 40 de metri, apoi acceleraza pe urmatorii 40 de metri. Fa 10 astfel de repetari, cu minimum 1 minut de pauza intre ele. Supraincarcarea sistemului. Marcheaza o distanța de 60 de metri. Alearga ușor pe primii 20, apoi alearga cu genunchii sus pe urmatorii 20 (aterizeaza și impinge cu același picior, ca cei de la triplusalt). Apoi sprinteaza pe ultimii 20 de metri. Executa 3-5 repetari și odihnește-te minimum 2 minute intre ele.

Umeri puternici

Omul primitiv: incearca și tu sa arunci o sulița la o distanța de 150 de metri, cu suficienta forța pentru a strapunge pielea groasa a unui animal. Iata de ce oamenii primitivi aveau nevoie de umeri puternici.

Omul modern: Daca ai mușchi puternici in jurul articulației umarului, atunci vei putea servi bine la tenis, vei arunca bine la handbal, vei taia lemne și vei minui ușor un ciocan greu, spune antrenorul John Graham, director al Human Performance Center in Pennsylvania. Simuleaza mișcarea cu aceste exerciții. Aruncare peste cap. Așaza-te pe spate cu genunchii indoiți, cu fața la un partener care se afla la 1,5-3 metri de tine. Ține deasupra capului o minge de 2 kilograme și arunc-o spre partener in timp ce te ridici. Cind ți-o paseaza inapoi, prinde-o deasupra capului și coboara trunchiul la poziția de start. Executa 2 serii a 10 repetari.



1
2
3
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here