Fără accidentări

8 mai 2015

Amenințare triplă. Bicepșii femurali sunt, de fapt, trei mușchi separați.

MH0414_BUL_CARDIO_01

De Michael Easter. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Claire Benoist

Cum se explică o durere cumplită? Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Virginia, tensiunea de la nivelul bicepşilor femurali creşte la viteze mai mari şi ajunge la apogeu când atingi pământul cu piciorul. Atunci, bicepşii femurali trebuie să se activeze pentru a încetini viteza picioarelor şi a le pregăti pentru impactul cu solul. „Înaintea sprinturilor, pregăteşte-ţi muşchii şi pasul“, spune BJ Gaddour, consultantul în antrenamente pentru Men’s Health. Începe cu câte 40 de secunde de sărituri, fandări şi sărituri cu ridicarea genunchilor la piept, fără pauze între ele. Apoi aleargă în ritm accelerat, atingând treptat de la 50 la 70 de procente din viteza ta maximă. Astfel, îți vei intensifica circulaţia sanguină.

Soluții inteligente

Mișcarea îți poate stimula creativitatea. Într-un studiu recent de la Universitatea Leiden din Olanda, participanții au avut rezultate bune la un test când au încercat să-l rezolve în timp ce pedalau. „Mișcarea ne poate elibera de blocajele mentale“, spune psihologul Lorenza Colzato, conducătoarea studiului. Cu o excepție: persoanele care nu erau obișnuite cu activitatea fizică au avut un punctaj mai mic la test în timp ce au pedalat. „Așa că, data viitoare când ai de rezolvat o problemă, ieși la o plimbare, aleargă ori mergi pe bicicletă“, sugerează Colzato. Singur sau cu un prieten.

Mai abrupt, mai bine

Antrenamentul pe banda de alergat e o tortură? Aleargă puțin, dar în pantă: ca să-ți îmbunătățești rapid condiția fizică, înclină banda și aleargă în intervale. Într-un studiu publicat în Journal of Strength and Conditioning Research, sesiunile de 14 minute, efectuate de două ori pe săptămână pe o bandă de alergare înclinată la 10%, au ajutat sportivii să-şi îmbunătăţească semnificativ consumul maxim de oxigen şi rezistenţa.

44 Procentul cu care a scăzut riscul deceselor cauzate de cancer pe durata a 12 ani, în cazul bărbaților activi fizic, spre deosebire de sedentari

Pont util

Într-un studiu de la Universitatea Texas, cicliștii care au pedalat la capacitatea lor maximă, la 37° C, au obosit la fel de repede ca bărbații care au pedalat la 10° C – în cinci minute. La 80% din efort, cicliștii din primul grup au obosit mai repede. La intensitate mică, oboseala e declanșată de creș­terea temperaturii; la intensitate maximă, de condiția fizică.



Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți