Fa-ti un corp nou

24 octombrie 2007

Prima data cand am auzit adevărul despre gantere, nu eram pregătit pentru el. Discutam cu patronul unei săli de fitness, un om remarcabil, care mi-a spus cîteva cuvinte ce m-au lăsat cu gura căscată.

1-537poza-interior.jpg
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Prima data cand am auzit adevărul despre gantere, nu eram pregătit pentru el. Discutam cu patronul unei săli de fitness, un om remarcabil, care mi-a spus cîteva cuvinte ce m-au lăsat cu gura căscată.

“Dacă trebuie să ajut pe cineva să dea jos 5 kilograme, prefer să folosesc o pereche de gantere decît o bandă de alergat”, mi-a zis el. Recunosc cu mîna pe inimă că în acele momente m-am simțit atît de bulversat, încît nu i-am putut da o replică. Totuși, n-a fost singura dată din cariera mea cînd cineva îmi arăta Adevărul, pe care abia mult mai tîrziu aveam să îl înțeleg.

De atunci, am aflat că ganterele nu sînt numai cele mai bune “unelte” pentru dezvoltat mușchii, ci și cele mai eficiente arme pe care oamenii le au la îndemînă în sala de fitness pentru a lupta împotriva excesului ponderal, îmbătrînirii, bolilor, stresului și chiar împotriva prostiei.

Astăzi, un doctor ar putea prescrie exerciții cu greutăți pentru o mulțime de boli și ar avea șanse să le vindece în acest fel (deși pacienții cu herpes ar prefera metode mai rapide…). Aceste umile bucăți de fier pot să ajute oamenii să trăiască mai mult și mai bine, făcîndu-i mai viguroși, subțiindu-le talia și oferindu-le o perspectivă mai optimistă asupra vieții.

Dar ca și medicamentele, ganterele “funcționează” numai dacă le folosești. De aceea noi îți oferim un program de antrenament cu suficiente variații pentru a te ține ocupat pentru luni de zile, dacă nu chiar ani. Însă mai întîi, hai să aruncăm o privire asupra Adevărului despre cel mai puternic “medicament” din lume – dar numai dacă tu crezi că poți suporta acest Adevăr.

Gantere împotriva degradării fizice

Dacă nu ai ridicat niciodată o ganteră (și în general, greutăți), mușchii corpului tău vor atinge un maxim de formă pe la 25 de ani. Cînd vei trece de 30 de ani, ei vor începe să se micșoreze și să acumuleze din ce în ce mai multă grăsime între fibre. La 70 de ani, un bărbat obișnuit va avea nevoie de vreo 3-4 icnete ca să-și ia avînt pentru a se ridica de pe scaun și va risca o fractură de col fe-mural doar privindu-i pe alții făcînd sport.

Bineînțeles, soluția la această problemă este simplă: să ridice greutăți mici. Doar în situația în care ai fost atlet de talie mondială în tinerețe, vei avea șanse ca la 40 de ani să fii mai suplu și mai puternic decît la 20 de ani. Nenumărate studii au arătat că exercițiile cu greutăți măresc forța și masa musculară și reduc stratul adipos, la orice vîrstă ar fi practicate.

Și dacă te vei apuca să tragi de fiare, reține că ganterele permit un grad mai mare de variație decît aparatele sau halterele. “Ești limitat numai de imaginația ta”, spune an-trenorul Juan Carlos Santana, care a produs o casetă video cu exerciții efectuate numai cu gantere.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți