Fă-ţi mușchi de copertă

0
863

De Ben Court. Adaptare de Oana Popa. Foto: Benedict Evans (deschidere), John Loomis. Ilustraţie: Sam Peet.

Te-ai uitat vreodată la coperta Men’s Health și ţi-ai dorit să ai și tu un corp ca-n reviste? E timpul să nu mai visezi cu ochii deschiși. Tipul de pe coperta ediției de iunie îţi arată cum să-ţi crești masa musculară, să scapi de kilogramele în plus și să arăţi excelent la orice vârstă.

Forma fizică este cartea ta de vizită

Poate nu te aștepţi ca directorul de fitness de la cea mai cunoscută revistă de lifestyle masculin din lume să ia masa la un restaurant fast food. Totuși, acolo îl vei găsi pe BJ Gaddour, în fiecare vineri după-amiaza, imediat după ce-și difuzează antrenamentul pe Facebook Live.

„Pentru unii, miercurea e ziua tampon, când treci de jumătatea săptămânii și mai ai puţin până la weekend“, spune el. „Pentru mine, ziua tampon e marţea, pentru că înseamnă că mai am puţin până vineri.“

Gaddour are în faţă doi burgeri cu salată (cu frunze de salată iceberg în loc de chifle), o porţie medie de cartofi prăjiţi Cajun, o porţie medie de cartofi prăjiţi obișnuiţi și o Coca-Cola Zero mare. După faţa lui, ai zice că se află din nou în Milwaukee, mâncând ce a gătit mama lui, dintr-o farfurie pe care scrie „Ești special“. („Era o farfurie imensă și chiar avea mesajul acesta pe ea.“)

La vremea respectivă, Gaddour avea 17 ani și 124 de kilograme și era la fel de pufos ca o gălușcă fiartă. Dar tatăl lui avea depozitată lângă toaletă o colecţie de reviste Men’s Health. Inspirat de tipii de pe copertă, Gaddour a început să se autoeduce și să-și definească stilul.

A slăbit 22 de kilograme pentru sezonul de fotbal din ultimul an de liceu, renunţând la pâine și la băuturile cu zahăr. Le-a pus la loc pentru a juca fotbal în Divizia III, la Amherst. Apoi, greutatea sa a continuat să fluctueze. În timpul scurtei sale cariere în bodybuilding, „ajungeam suplu și cu mușchi bine definiţi pentru un show, iar apoi mă îngrășam 15 kilograme pentru următorul, în doar cinci zile“, spune el. Acum, prioritatea sa este dezvoltarea masei musculare pe termen lung. Pentru el, fitnessul a devenit un parcurs, nu o destinaţie. Acum, la 34 de ani și 102 kilograme, Gaddour este mai sănătos și mai în formă ca oricând.

Totuși, nu este obsedat de fitness. „De fapt, sunt un gras care încearcă să treacă drept un tip în formă“, spune el. „Îmi închipui că fiecare repetare este un cartof prăjit.“ Când nu filmează videoclipuri de antrenament pentru MH, Gaddour lenevește pe canapea cu soţia și cu cei doi boxeri, Stinky și Sweetie, face stretching și se uită întruna la seriale. „Mă antrenez ca să‑mi permit să fiu cât mai leneș posibil în restul timpului.“

Cu alte cuvinte, Gaddour este un tip obișnuit care a făcut din fitness și sănătate o prioritate și a muncit din greu să se transforme. De aceea îl avem pe copertă.

Exerciții de la tipul de pe copertă

Genuflexiune bulgărească / Tracţiune

„Dacă ar trebui să aleg două exerciţii care au puterea de a transforma orice bărbat, aș alege genuflexiunea bulgărească și tracţiunea“, spune Gaddour. El face seturi din ambele exerciţii, cel puţin o dată pe săptămână. „Le folosesc o dată la două săptămâni sau o dată pe lună pentru a-mi măsura progresul. Înainte, indicatorii pe care îi foloseam erau împins cu haltera din stat pe bancă, genuflexiunile și îndreptările cu haltera. Însă aceste două exerciţii sunt mai sigure, mai convenabile și aduc aceleași avantaje.“



1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here