Fa-ti corpul la care visezi

24 octombrie 2007

Optimizeaza-ti antrenamentele, astfel incit sa beneficiezi de maximum de efect. Iata un semn al timpurilor in care traim: poti sa angajezi persoane care sa vina la tine acasa si sa iti organizeze dulapurile. Ei iti pot aranja si lucrurile din garaj, din pod si iti pot reamenaja curtea din spatele casei. Acesti tipi gindesc viata in termeni de cutii si rafturi.

1-516poza-interior.jpg
Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

Optimizeaza-ti antrenamentele, astfel incit sa beneficiezi de maximum de efect. Iata un semn al timpurilor in care traim: poti sa angajezi persoane care sa vina la tine acasa si sa iti organizeze dulapurile. Ei iti pot aranja si lucrurile din garaj, din pod si iti pot reamenaja curtea din spatele casei. Acesti tipi gindesc viata in termeni de cutii si rafturi.

Este foarte posibil ca unul dintre ei sa te intrebe ceva de genul “De ce tii aceasta cutie cu piese de motocicleta, dar nu ai motocicleta?”.
Jobul meu nu este foarte diferit. Ca antrenor, se intimpla sa observ ceva in programul de antrenament al clientilor – sau chiar al meu -, lucruri care nu se potrivesc cu contextul, pe care decid sa le elimin. Daca mi se pare ca un exercitiu este in plus, scap de el fara nici o retinere. Antrenament dezorganizat? il organizez. si daca mi se intimpla sa constat ca un client urmeaza un program copiat dintr-o revista veche de fitness, il arunc la cosul de gunoi si iau totul de la capat.

Nu pot sa vin la tine la sala si sa iti reorganizez programul de antrenament (sau sa-ti fac ordine in vestiar). insa pot sa iti spun ce ai nevoie pentru a sti cum sa iti organizezi singur antrenamentele, in functie de obiectivele tale, timpul pe care il ai la dispozitie si experienta pe care o detii. Mai mult decit atit, iti voi prezenta sase modele de antrenament pentru incepatori, dar si pentru avansati. in ceea ce priveste dulapul… sincer, nu ma bag.

Obiective

Ca sa revin la ideea cu dulapul – tipii astia cu organizarea vor incepe prin a te intreba “Care e scopul acestui dulap pe care vrei sa ti-l aranjam?”. si eu o sa te in-treb cam acelasi lucru, dar o sa inlocuiesc cuvintul “dulap” cu “antrenament”. De obicei, prin-cipalele obiective sint:

  • Scaderea in greutate: Daca esti incepator, fa mai intii un program de antrenament in circuit con-stind in 10-12 exercitii executate unul dupa celalalt, 10-15 repetari pe serie, cu o pauza mica sau deloc intre serii. Fa 2-3 astfel de circuite. Daca esti mai avansat, incearca superseturile = vei face cite 2 exer-citii in pereche, te vei odihni 60\’\’, apoi le vei repeta de 1-2 ori. Exista multe feluri in care poti executa superseturile, insa daca vrei sa slabesti, trebuie sa iti folosesti muschii cit mai mult cu putinta. O idee este sa faci cite 2 exercitii pentru grupe de muschi complet diferite, cum ar fi genuflexiuni si ramat pe plan orizontal.
  • Dezvoltarea masei musculare: Celor mai multi barbati le recomand exercitii care le permit sa faca 8-12 repetari per serie. Poti sa le faci in stilul clasic – adica faci o serie, te odihnesti aproximativ 60 de secunde, faci o noua serie si o tii tot asa pina cind ai terminat seriile si esti gata sa treci la urmatorul exercitiu.
    Daca ai mai multa experienta poti sa incerci superseturile, dar nu in felul prezentat la scaderea in greutate. Fa perechi din exercitii cu efect sinergic – doua miscari care se adreseaza aceleiasi grupe musculare. De obicei, primul exercitiu va include o miscare compusa care va implica mai multi muschi, iar al doilea exer-citiu va fi unul care va izola o sin-gura grupa musculara. De exem-plu, impinsul de la piept cu hal-tera ar putea fi urmat de fluturari cu gantere, iar impinsul de la ceafa cu haltera poate fi cuplat cu ridi-cari laterale.
Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți