Fa-o sa transpire

21 mai 2013

Povestea unui cuplu care si-a propus sa fie in forma maxima pentru un eveniment unic: nunta lor

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

SECRETUL 2
Las-o sa deschida calea
Antrenamentul de rezistenta pare pentru mine o provocare, iar asta imi mentine interesul. Dar stretchingul? E lent si plictisitor si la final nu simt ca am realizat ceva. Imi doream sa sar peste el. In schimb, Mariei ii place stretchingul – sau cel putin ii place versiunea proprie: a renuntat repede la planul lui Derek si l-a inlocuit cu antrenamentul ei vechi de yoga. Intrucat am stabilit sa facem totul impreuna, asta insemna ca nu puteam s-o las „sa salute soarele“ de una singura, in timp ce ridicam greutati in sala. Asa ca am inceput sa fac yoga.
Chestia asta mi-a salvat pielea. O incalzire dinamica iti pregateste corpul pentru actiune. Imbunatateste amplitudinea miscarilor, are efecte pozitive asupra sistemului nervos si stimuleaza fluxul sanguin spre muschi, crescand performanta si reducand riscul de accidentari.

Beneficiile depind si de modul de abordare. Am tratat fiecare intindere ca pe o provocare, pentru ca asta mi-a placut cel mai mult la ridicatul greutatilor. Daca simteam durere in timpul unui exercitiu de stretching, o luam mai incet si observam imbunatatiri in urmatoarele zile. De asemenea, am inceput sa folosesc un burete cilindric din spuma pentru anumite zone, cum ar fi tendonul iliotibial (un grup de fibre situate de-a lungul fiecarei coapse, care stabilizeaza soldurile si genunchii). Efectul a fost nemaipomenit, dar exercitiul a parut ca o lovitura de karate pentru os. „Exercitiile cu buretele cilindric ajuta la refacerea tesutului ranit, o consecinta a antrenamentelor cu greutati“, explica Derek.
Dupa cateva saptamani buretele cilindric a devenit mai putin o unealta de tortura si mai mult una a performantei. Sincer sa fiu, ma simteam bine cand il foloseam. Daca Maria n-ar fi insistat cu miscarile de yoga, e posibil sa nu-mi fi calmat niciodata durerile de la nivelul tendonului iliotibial.

SECRETUL 3
Tine cont de sfaturi
Intr-una din zile Maria s-a uitat la mine in mijlocul unei fandari: „Faci bine miscarea asta?“. Am ridicat din umeri. Chestia e ca efectuasem exercitiul in acel fel timp de cateva saptamani – un pas in lateral si apoi o coborare. Dar am zis sa verific si pe smartphone. Fireste, am constatat ca-l faceam total gresit. Exercitiul incepe din pozitia drept cu picioarele departate la nivelul soldurilor. Duci un picior in spate, apoi iti cobori corpul pana cand genunchiul din spate aproape atinge podeaua.
Peruo ne-a aratat cum sa efectuam miscarea, dar noi am uitat instructiunile. A fost un semnal de alarma pentru antrenamentul in cuplu: poti sa copiezi greselile celuilalt. De aceea, este bine sa privesti cu atentie cum efectueaza partenerul exercitiul. Peruo recomanda sa fii mereu cu ochii pe miscarile coechipierului, iar daca ai vreo indoiala in legatura cu tehnica ta sau a ei, intreaba un instructor din sala.
„Cand te antrenezi alaturi de cineva este minunat ca poti sa sfatuiesti si sa fii sfatuit“, mi-a zis Peruo cand i-am povestit despre fandarile gresite. „Feedbackul verbal este bun: «Te descurci bine» sau «Indreapta-ti spatele», dar conteaza si interactiunea fizica.“ Peruo m-a lovit usor intre omoplati. „Pot sa zic: «Prinde-mi degetul aici», ca sa fac pe cineva sa-si miste umerii in spate.“ Apoi m-a batut usor pe partea superioara a abdomenului. „Poti sa faci asta ca sa-i amintesti cuiva sa-si incordeze muschii din zona mediana.“
E bine sa-i ceri mereu parerea partenerului. Peruo a remarcat ca nu-mi tineam genunchii pe loc cand faceam fandari laterale, asa ca am rugat-o pe Maria sa ma atentioneze daca nu faceam asta. „Este ca terapia in cuplu“, a constatat viitoare mea sotie. „Scopul e sa-ti spun cand gresesti!“
 

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!