Antrenament pentru tot corpul, când ai puțin timp la dispoziție

0
1192

Ăsta e un antrenament rapid pentru tot corpul pe care-l poți face acasă, la sală sau oriunde ai la îndemână un set de gantere și cam 15 minute la dispoziție.

„O să facem seturi de repetiții în ordine descendentă”, spune Ben Lauder-Dykes, instructor la Barry’s Bootcamp în New York. „O să alegem trei mișcări și o să începem cu câte 10 repetiții din fiecare. Apoi, când le terminăm pe astea, facem câte nouă din fiecare, apoi câte opt din fiecare, câte șapte din fiecare și așa mai departe până terminăm sesiunea cu câte o repetiție.”

Cu alte cuvinte, o să faci cu o repetiție mai puțin în fiecare rundă succesivă a sesiunii până când ajungi să faci în ultima rundă câte o singură repetiție din fiecare exercițiu.

Exercițiile pe care Lauder-Dykes a decis să le includă în acest circuit sunt fandarea, flexiile cu gantere și flotările cu săritură, transformând astfel antrenamentul într-unul pentru tot corpul. O să-ți lucrezi picioarele, trunchiul, pieptul, mușchiul trapez, bicepșii și tricepșii – și totul se întâmplă în doar 15 minute.

„Primele runde vor fi dificile”, spune Lauder-Dykes. „Concentrează-te doar pe mișcări la început, iar apoi, când ajungi la șase repetiții sau mai puțin, poți începe să te miști mai repede.”

Lauder-Dykes recomandă să te cronometrezi prima dată când faci antrenamentul ăsta, iar apoi să încerci să-l finalizezi mai repede data viitoare.

Un avantaj mare al formatului repetițiilor în ordine descendentă este că poți adăuga alte exerciții în funcție de obiectivele tale în materie de fitness. De exemplu, îl poți folosi pentru a crea un circuit solicitant pentru abdomen prin adăugarea unor exerciții precum dragon flag, bicicleta sau flotarea scândură.

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here