Ești prea stresat? Ăsta e antrenamentul perfect pentru tine

0
486

Vrei să iei o pauză de la gândurile de zi cu zi? Atunci mergi la sală: exercițiile cu greutăți te pot ajuta să scapi de anxietate, sugerează o nouă analiză publicată de jurnalul Sports Medicine.

Cercetătorii au ajuns la această concluzie după ce au analizat cifrele din 16 studii anterioare efectuate pe 922 de participanți. Exercițiile de ridicare de greutăți au fost diferite de la studiu la studiu, dar au variat între două până la cinci zile pe săptămână timp de 11 săptămâni și au inclus fie ridicări cu intensitate moderată – în jur de 50 până la 80 la sută din maximul unei repetări – sau cu intensitate ridicată, adică peste 80 la sută din maximul unei repetări.

După finalizarea programului, participanții au raportat o ameliorare semnificativă a simptomelor de anxietate. Oamenii sănătoși – adică cei care nu sufereau de vreo boală fizică sau psihică – au fost și mai stimulați de exerciții.

Nu este surprinzător că exercițiile în general îți calmează mintea, dar majoritatea studiilor anterioare au legat efectele de exercițiile cardio, precum alergatul sau mersul pe bicicletă. Și este posibil ca acest lucru să se datoreze faptului că exercițiile aerobice stimulează producția unei proteine numite factorul neurotrofic derivat din creier (BDNF), care îți poate ajuta creierul să reziste stresului.

Totuși, analiza concluzionează că efectele care ajută la reducerea anxietății sunt similare cu rezultatele pe care le-ai obține în timpul exercițiilor cardio – vești excelente pentru tipii care preferă să ridice niște greutăți în loc să alerge pe bandă. Ridicările de greutăți au deseori o componentă socială, care poate ajuta la combaterea stresului, scriu cercetătorii. Dar ar putea contribui și la reglarea neurotransmițătorilor de monoamine din creier – inclusiv dopamina și serotonina, care influențează starea de spirit.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here