Dubleaza-ti puterea

24 octombrie 2007

Joe Mazza seamana cu cineva, dar nu iti poti da seama cu exactitate cu cine. Prietenii lui Joe – o gasca de tipi de 150 kg, tatuati din cap pina in picioare si rasi in cap – au hotarit sa il numeasca Dl GQ, ca recunoastere a bronzului sau hollywoodian si a parului negru care nu ar putea fi deranjat nici de catre un uragan. I se mai spune si Mazz. Mazz se poate lauda cu un brand de 50 cm de muschi de cea mai buna calitate, dar si cu cele mai grozave recorduri la impins de la piept, din toata America.

1-489poza-interior.jpg
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Joe Mazza seamana cu cineva, dar nu iti poti da seama cu exactitate cu cine. Prietenii lui Joe – o gasca de tipi de 150 kg, tatuati din cap pina in picioare si rasi in cap – au hotarit sa il numeasca Dl GQ, ca recunoastere a bronzului sau hollywoodian si a parului negru care nu ar putea fi deranjat nici de catre un uragan. I se mai spune si Mazz. Mazz se poate lauda cu un brand de 50 cm de muschi de cea mai buna calitate, dar si cu cele mai grozave recorduri la impins de la piept, din toata America.

Probabil ca nu ai auzit de el, in primul rind fiindca sportul pe care il practica nu se bucura de prea multa publicitate, si in al doilea rind pentru ca cei de la categoriile usoare au parte chiar de mai putina promovare decit cei de la categoriile grele.

Dar acest lucru nu inseamna ca recordurile sale sint mai putin impresionante. Cintarind doar 75 de kg, el a reusit sa impinga de la piept mai mult de 180 kg greutate libera, si 283 kg utilizind un echipament special pe care il poarta sportivii de elita la astfel de intilniri – un fel de “camasa de forta”.

“Acum obiectivul meu este sa imping de la piept cu 315 kg”, spune Mazza, care participa la competitii din 2001. Cind Mazza a ridicat furculita la Ruby Tuesday, bratul lui s-a umtat ca un balon sub mineca. Spre deosebire de culturisti, principala lui preocupare este performanta musculara si nu aspectul estetic. Mai mult decit atit, pe el nu il intereseaza cu cit face genutexiuni si indreptari, ca in cazul powerlifterilor.

Mazza vrea pur si simplu sa impinga cit mai multa greutate de la piept – mai mult decit oricine cu aceeasi greutate ca el din toata lumea. In timpul luptei sale cu gravitatia, prima parte a ridicarii e sustinuta de catre muschii pectorali, in timp ce urmatoarea parte este datorata contractiei tricepsilor si deltoizilor.

Secretul dublarii propriilor performante la impins de la piept este dezvoltarea acestor grupe musculare si in plus a muschilor spatelui, ceea ce presupune in primul rind imbunatatirea tehnicii de antrenament. In timp ce Mazza si amicii sai isi fixeaza unii altora camasile speciale pentru antrenament, benzile elastice si blocurile de lemn, intr-o atmosfera dominata de zgomote metalice si intr-un nor de talc, ai senzatia ca se pregatesc de o sedinta de exorcism, nu pentru antrenament. insa metoda de antrenament guverneaza toata aceasta nebunie.

Camasa este foarte eficienta in timpul ridicarii halterei de la piept si pina la punctul cel mai dificil al cursei, iar benzile elastice sint de ajutor de la acest punct in sus, permitind sportivilor sa fixeze greutatea, prin extensia completa a bratelor. Ne-am gindit la o cale prin care si tu ai putea folosi la antrenamente aceste principii. in 2 luni, probabil ca nu vei reusi sa impingi cu de 3-4 ori greutatea corpului, asa cum face Mazza, dar vei reusi sa impingi de doua ori mai mult ca acum.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți