Definește-ți pătrățelele

10 martie 2015

Arde grăsimile, crește-ți rezistența și obține mai multă masă musculară cu antrenamentele care îți vor lucra tot corpul.

De Trevor Thieme. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Yasu + Junko.

Puncte forte

Există un motiv pentru care antrenorii preferă împinsul greutății deasupra capului: mișcarea îți solicită fiecare mușchi­­­­­ din zona superioară a spatelui. „Însă mulți bărbați o efectuează din șezut, sprijiniți de un spătar, ca să poată ridica mai mult“, spune Tyler English, instructor personal, autorul cărții The Natural Bodybuilding Bible. Asta este o problemă: greutățile mai mari cresc pre­­­­siunea la care sunt supuse articu­lațiile umerilor și, implicit, riscul de accidentări. Când stai în picioare, ești forțat să te concentrezi asupra formei fizice. Ai doar de câștigat. Iată cinci modalități prin care poți învăța mișcarea.

Orientează-ti degetele spre înainte

„Stai cu picioarele depărtate la nivelul umerilor și așază-ți vârfurile degetelor spre înainte“, spune English. Dacă stai cu picioarele mai depărtate sau orientate în lateral, nu vei împinge în călcâie la fel de eficient. Și va trebui să împingi cât mai mult, întrucât nu-ți vei putea folosi picioarele pentru a-ți lua avânt, așa cum se întâmplă când faci o genuflexiune cu împins exploziv de la piept.

Folosește o priză neutră

Mulți bărbați execută mișcarea cu coatele mult depărtate și cu o priză pronație (palmele sunt orientate în față), ceea ce le stresează și mai mult articulațiile umărului. „Folosind o priză neutră (cu palmele în interior), umerii tăi vor rămâne aliniați și vei avea un risc scăzut de accidentări“, spune English.

Încordează abdomenul

La împinsul deasupra capului cel mai mult contează controlul. „Dacă nu-ți încordezi zona mediană, nu vei avea echilibrul necesar pentru a face exercițiul printr-o mișcare continuă“, spune English. Asta ar putea să-ți afecteze atât coloana vertebrală, cât și umerii.

Împinge ganterele în sus

Una dintre cele mai frecvente greșeli pe care le fac oamenii în timpul împinsului deasupra capului (dar și în timpul împinsului deasupra pieptului) este că apropie greutățile odată ajunse în poziția de final. „Această mișcare suplimentară nu are niciun beneficiu“, spune English. „Pur și simplu umerii tăi nu mai sunt aliniați, iar asta îți crește riscul de accidentare.“

MH0613_DPT_POS_50



Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți