De ce vor oamenii de știință să bei 3 cești de espresso înainte de antrenament

0
181

De Ali Eaves. Foto: Thinkstock. Adaptare: Casa de Traduceri

Dopajul nu este ceva ce ne recomandă de obicei tipii cu doctorate. Dar Prof. Dr. Samuele Marcora, cercetător la Universitatea din Kent, promovează un drog sigur care, literalmente, face antrenamentele mai ușoare și mai amuzante.

Cofeina.

Conform studiilor realizate de Marcora și alți oameni de știință, acest stimulent modifică felul în care creierul nostru percepe efortul depus în timpul activității fizice.

Într-un studiu recent, Marcora a oferit pastile cu cofeină la jumătate dintre subiecți înainte de antrenament. Chiar dacă toți participanții la studiu au făcut același antrenament, grupul „dopat” și-a evaluat efortul la 6,1 pe o scară de la 1 la 10, în timp ce cei cărora le-a fost administrat un placebo, la 6,7.

Același efect a fost constatat pentru toate tipurile de exerciții fizice, inclusiv aerobic de anduranță, antrenament de rezistență și antrenament HIIT pe intervale de intensitate mare, declară el.

Când facem efort fizic, neuronii noștri produc andenozină, o substanță chimică ce ne cauzează starea de oboseală, spune Marcora. Cofeina blochează andeozina și astfel nu ne mai simțim epuizați – ceea ce face ca exercițiile să ni se pară mai ușoare.

Evident, diferența dintre un efort de nivel 6,1 și unul de 6,7 nu pare extraordinară. Dar este suficientă pentru a ne ajuta să facem câteva repetări în plus sau să alergăm încă un kilometru, ceea ce va duce antrenamentele noastre la cu totul alt nivel, spune Marcora.

Și, poate cel mai important, dacă antrenamentul nu este atât de greu, ne vom bucura mai mult de el și vom avea șanse mai mari să ne ținem de program.

Marcora a testat această teorie într-un alt studiu și s-a dovedit adevărat: Oamenii care au consumat cofeină înainte de antrenament s-au bucurat mai mult de exercițiile fizice decât cei care au luat placebo.

„Unul dintre principalele motive pentru care oamenii nu fac exerciții fizice este că nu sunt deloc ușoare”, spune Marcora. „Dar le putem reduce gradul de dificultate care îi împiedică pe oameni să facă efort fizic cu cofeină”.

Deci, iată metoda de dopaj recomandată de experți: Consumă 3 miligrame de cofeină pentru fiecare kilogram de greutate corporală înainte de a începe antrenamentul, recomandă Marcora. Pentru un tip de 80 de kilograme, asta înseamnă cam 240 de miligrame de cofeină – cantitatea din aproximativ 3 espresso sau o cafea mare de la Starbucks.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here