Cum să te menții în formă în mod plăcut: ghid util pentru perioada sărbătorilor de iarnă

0
709
cum te mentii in forma iarna

În sezonul rece este mult mai dificil și poate fi chiar o provocare să te menții în formă. Principalii vinovați sunt temperatura joasă și cantitatea redusă de lumină, care scad simțitor nivelul de energie de care dispunem în mod obișnuit. Tendința este de a petrece mai mult timp în casă și mai puțin în aer liber, ceea ce înseamnă mai puțină mișcare. Apoi, sărbătorile de iarnă vor aduce cu sine un plus caloric ce poate contribui negativ la încercările tale de a-ți păstra condiția fizică. Însă, poate fi mai simplu decât te-ai aștepta, să găsești soluții eficiente.

Alternative la programul clasic de antrenament

Un program clasic de antrenament poate deveni obositor uneori, fiind perceput ca o obligație.

Din acest motiv mersul la sală înainte sau după orele de serviciu nu este întotdeauna cea mai bună soluție. Obiceiul ar putea deveni în timp o rutină solicitantă, la care te-ai putea simți tentat să renunți la un moment dat. O alternativă care va da rezultate notabile în timp este să-ți oferi mai multă flexibilitate.

Există programe special gândite pentru a face acest lucru posibil, atât din punct de vedere al activităților, cât și al timpului de care dispui. Un bun exemplu este un abonament care îți oferă acces la un număr mare de activități și cluburi sportive, din mai multe orașe. De ce să nu încerci lucruri noi precum tenisul, înotul, dansul, artele marțiale sau chiar yoga, exact atunci când îți dorești și când îți permite programul?

De asemenea, orice activitate devine mai plăcută dacă ai compania potrivită. Un curs de dans alături de parteneră, sau inițierea în escaladă alături de prieteni vor deveni mult mai atractive și amuzante.

Nu transforma mișcarea într-o corvoadă. O abordare ușor diferită va face lucrurile mult mai simple.

Obișnuiește-te cu vremea de afară

De cum temperaturile încep să coboare în termometre, devine mai greu să te trezești dimineața și să îți reiei activitățile obișnuite. Cu atât mai mult să mergi la alergat, sau la sală. Răspunsul natural al organismului la frig te va determina să cauți un loc încălzit, în care să te simți confortabil.

Cu toate acestea, specialiștii în domeniul sănătății afirmă că senzația de frig ține mai degrabă de percepție. „Nu se întâmplă foarte multe în interiorul organismului… Avem diferiți senzori la nivelul pielii, care reacționează la frig sau la cald. Atunci când temperatura de la nivelul pielii coboară sub un anumit nivel, apare senzația de frig”, spune Dr. Ollie Jay de la University of Sydney, conform ABC News. El afirmă că oamenii se află rareori în situația în care temperatura corpului să coboare sub cea normală, de 37 de grade Celsius.

În timp ce pentru persoanele în vârstă și cele cu probleme respiratorii frigul poate reprezenta o problemă, este puțin probabil ca o persoană sănătoasă să se confrunte cu hipotermia. Aparent, lucrurile depind mai mult de nivelul de obișnuință. Printre sugestiile oferite, menite să te ajute să faci mai bine față temperaturilor scăzute, se numără îmbrăcatul „în straturi”, acoperirea părților mai sensibile la frig, precum gâtul, și consumul de lichide calde atunci când simți că îți este frig.

Prin urmare, nu renunța la mersul pe jos și la a petrece timp în aer liber iarna. Acestea aduc nenumărate beneficii organismului și te ajută să te menții în formă. Încearcă mai degrabă să renunți la confort, obișnuiește-te cu vremea de afară și îmbracă-te corespunzător.

Acordă atenție alimentației

Specialiștii în nutriție și sport atrag frecvent atenția asupra importanței alimentației în ceea ce privește starea de sănătate și condiția fizică. Acest aspect este cu atât mai important în sezonul rece, când crește dorința de a consuma mai mulți carbohidrați. Evită pe cât posibil dulciurile, grăsimile nesănătoase și alimentele cu multe calorii, în general. Pe rafturile magazinelor se găsesc și în această perioadă alternative sănătoase, benefice organismului. În timpul iernii se recomandă consumul rădăcinoaselor, precum sfecla roșie, morcovii, păstârnacul, țelina sau napii, care au un conținut ridicat de vitamine, minerale și carotenoizi. Aceste legume sunt și surse excelente de fibre.

Citricele sunt și ele în topul listei. Se găsesc din belșug în supermarketuri și au prețuri accesibile. Sunt o sursă importantă de vitamina C, ceea ce înseamnă că vor ține răceala la distanță și îți vor îmbunătăți sistemul imunitar.

Adaugă în coșul de cumpărături și cartofi dulci, varză sau banane, alte fructe și legume ce conțin nenumărate vitamine și contribuie la starea de bine a organismului.

Evită lactatele cu un conținut mare de grăsime și mezelurile, optând în schimb pentru surse de proteine de calitate. O alimentație cât mai sănătoasă te va ajuta să te simți mai bine și să te menții cu ușurință în formă.

Practică un sport de iarnă

Iarna este un anotimp mai dificil pentru toți cei care iubesc mișcarea, însă există o mulțime de sporturi în aer liber care se pot practica doar în acest sezon. Marele avantaj al acestora este că te vor binedispune și pot implica familia sau prietenii, ceea ce înseamnă că merită să renunți la confortul de acasă din când în când și să te încumeți la o aventură prin zăpadă.  Printre opțiuni se numără schiatul, snowboarding-ul, patinajul sau datul cu sania.

Patinajul solicită întregul corp, îmbunătățește abilitățile de coordonare, flexibilitatea și echilibrul. Crește rezistența musculaturii, în special a picioarelor, posteriorului, abdomenului și a spatelui, având totodată efect antidepresiv. Muzica și atmosfera de pe patinoar îndeamnă la mișcare și induc o stare psihică pozitivă.

Schiatul implică folosirea majorității grupelor importante de mușchi, precum ai spatelui, ai coapselor, cei dorsali și ai brațelor. În plus, ajută la creșterea coordonării și a flexibilității, dar și a imunității corpului.

O motivație în plus pentru a alege să practici un nou sport de iarnă este că perioada în care poți face acest lucru este limitată. Odată cu venirea primăverii va trebui să pui la păstrare, pentru anul viitor, sania, patinele sau schiurile.

Soluțiile cele mai bune ne sunt de cele mai multe ori la îndemână. Ceea ce contează de fapt este să fii dispus să faci anumite schimbări și să renunți din când în când la comoditate.

 

Citiți și „Metode prin care vă puteți crește imunitatea în sezonul rece”.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

(P) Articol realizat împreună cu 7card



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here