Cum să fii un hipster al fitnessului

0
819

De Dan Masoliver. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Foto: Julian Benjamin. 

Vremurile se schimbă. Nu cu mult timp în urmă, stilul de viaţă sănătos și fitnessul reprezentau o nișă. Acum sunt cu siguranţă populare. Chiar cool. Și asta se transformă într-o mare afacere – una care valorează milioane de euro.

Evoluţia rapidă a acestei industrii se datorează hipsterului din fitness. Îl găsești în Brooklyn, Erskineville ori Shoreditch, sorbind dintr-o sticlă de apă cu cărbune medicinal, chiar în locul unde fitnessul și moda se unesc. Îmbrăcat în colanţi de compresie negri și un tricou fără mâneci, el făcea yoga încă de pe vremea când cursul era destinat doar mămicilor și îşi prepara caffee latte cu lapte de migdale și chai latte dinainte ca Starbucks să le scoată la vânzare.

Și pentru asta, îl salutăm. Pentru că acest tip nu s-a mulţumit doar să urmeze mulţimea: el a dat tonul în materie de echipament, clase de fitness și descoperiri culinare. Fără el, noi nu am fi avut quinoa în dulap, fire de bambus în genţile de sală ori Tabata în programul de antrenament. Dar problema în a
fi un proaspăt adept al acestui trend este că poţi să înţelegi greșit totul. Dintr-odată­­­­­, te poţi trezi că barba ta nu prea seamănă cu cea a unui hipster adevărat.

Prin urmare, ţi-am pregătit un ghid pentru a înţelege ce înseamnă să fii un hipster în fitness. Unul care să ţină frâiele în mână. Unul care să știe unde să tragă linie între trendurile utile și moda trecătoare. Și care să nu arate stupid.

Fii atent la lookul tău

„Nu te mulțumi doar cu stilul în detrimentul substanței, când le poți avea pe amândouă“, spune editorul asociat MH Jamie Millar.

A Încinge pedala

Bicicletele fixe (fără viteză sau frâne) sunt bune pentru orașe precum San Franciso, New York sau Londra. Dar hipsterul fit preferă să se urce pe una cu cadru din fibră de carbon, mai puternică și mai ușoară – ideală pentru sportivi ori pavajele din drumul spre casă. Canyon CF SLX, canyon.com

B Îmbracă-te în lână

Dacă gândul de a face exerciții în haine din lână îți dă fiori, asta e și ideea. Lâna merinos e  cea mai indicată pentru antrenamente. Elimină foarte repede transpirația și menține senzația de răcoare (în sezonul cald) sau de căldură (în sezonul rece) mult mai mult. Nu fi oaie: îmbracă una. Icebreaker Crewe, Decathlon

C Alege bambusul

Fibrele de bambus și bumbac organic din pantalonii de fitness au proprietăți antibacteriene și de reglare a temperaturii. Sunt la fel de eficiente ca țesăturile de înaltă tehnologie, dar fără a fi nevoie de combinarea mai multor materiale. BAM Athletic Shorts, bambooclothing.co.uk

 

Timpul la bară

Mike Fitch, fondatorul Global Bodyweight Training, vrea respect pentru #exercițiicalistenice.

Tocmai făcusem încălzirea cu câteva runde de stat în mâini într-o zonă renumită pentru antrenamentul de stradă, când unul dintre localnici mi-a văzut abilităţile. „Fii atent cum se face“, a ţipat în timp ce se pregătea să facă un exerciţiu la bară cu o rotaţie de 360 de grade. A ratat complet bara – și s-a izbit puternic de sol. În asta s-au transformat exerciţiile calistenice? Un concurs idiot de gimnastică?

Fără dubii, antrenamentul cu propria greutate este în centrul atenţiei, cu o explozie de clipuri online epice. Cu suficient timp și tenacitate, ai putea chiar să efectuezi aceste mișcări ori ceva asemănător. Dar ai grijă să nu treci de la nivelul de începător la cel de avansat fără să stăpânești pe rând nivelurile intermediare. Dacă nu le permiţi mușchilor să se adapteze la efort, vei suferi accidentări.

Tipului cu abilităţi supraomenești căruia tocmai i-ai dat „like“ pe Instagram i-a luat un an să ajungă în stadiul ăsta. Ești dispus să acorzi atât timp? Până atunci, rămâi la exerciţiile de bază: presa, flotările la paralele și tracţiunile vor câștiga mereu respectul. După asta, găsește câţiva tipi (ori filmează-te) pentru a-ţi vedea progresele. Ai doar un singur corp: învaţă cum să-l lucrezi și cum să-l folosești.

 

Cunoaște jargonul

Hipsterul din fitness nu este mereu atât de bleg precum vorbeşte  – distinge linia dintre expresiile argotice care merită atenţie și vorbele goale.

Met-Con Prescurtare de la condiționarea metabolică; exerciții care îți forțează mușchii să lucreze mai intens decât în mod obișnuit, crescând rezervele de energie și eliberarea ei.

Folosește-l Faci met-con astăzi? Ei bine, eu făceam antrenamentul Fartlek de pe vremea când mentorul tău în fitness era încă Dl. Motivant.

Zona de ardere a grăsimii A devenit cunoscută odată cu Phil Maffetone, antrenorul de Ironman. Prin alegerea unor exerciții la intensitate scăzută, în detrimentul distanțelor lungi, îți înveți corpul să consume grăsime, nu carbo­hidrați, drept combustibil.

Folosește-l După ce am citit cartea Natural Born Heroes, mi-am redus intensitatea antrenamentului de alergare pentru a ajunge în zona de ardere a grăsimii. Am scăzut minute din timpul meu de maraton.

Confuzia musculară O tehnică apărută în DVD-ul de fitness P90X cu exerciții pentru acasă care a introdus antrenamente nestructurate pentru a depăși faza de platou a progreselor.

Folosește-l Nu e de mirare că ești în faza de stagnare, ai făcut același antrenament timp de două luni. Schimbă seturile și repetările; confuzia musculară îți va reseta complet sistemul de creștere în volum.

Catabolism Procesul prin care corpul pierde masă musculară în loc să o construiască. Apare când te suprasoliciți ori nu te hrănești suficient.

Folosește-l Ai renunțat la cardio pentru că te îngrijorează catabolismul? Fii serios! Trei sesiuni pe săptămână nu-ți fac niciun rău.

WOD Workout of the Day (Antrenament al Zilei) e un acronim folosit de cei care practică CrossFit, pentru a descrie rutinele de exerciții efectuate într-o sală de sport de tip spartan (dar scumpă), adică un box.

Folosește-l L-ai auzit pe acel tip care vorbește încontinuu despre WOD-ul său și despre box? Ce încrezut!

 

Cea mai bună cafea rece

Hipsterul nu mai riscă să se opărească consumând cafea. Cafeaua la rece are numeroase beneficii: conține mai multă cafeină decât cea fierbinte și reduce temperatura corpului pentru o extradoză de rezistență, conform unui studiu din publicația Medicine & Science in Sports & Exercise. Așa că, răcorește-te și construiește mușchi.

Punctul zero

Pune la macerat 200 de grame de cafea proaspăt râșnită în doi litri de apă, timp de 12 ore. Strecoară printr-un tifon pentru a evita să-ți rămână zaț pe mustața „ghidon“. Pentru shake-ul de dimineață, amestecă o parte de cafea rece cu trei părți de lapte; îți vei asigura o trezire plăcută și toată doza de proteine din zer.

 

Concepe o dietă-minune

Chipsuri din varză Kale? Nici vorbă. Folosește ghidul nostru pentru a-ţi crea o dietă cool și eficientă.

1/Alege un nume atrăgător

Un cuvânt pe care oamenii îl asociază în general cu sănătatea și fitnessul este perfect, chiar dacă nu are legătură directă cu planul tău. Întreabă-i pe tipii care țin Dieta Războinicului ori Dieta Paleo MH sugerează Dieta slabă și verde.

2/Sfidează o grupă alimentară

Este simplu: doar redu din numărul de carbohidrați. Într-un studiu derulat de-a lungul unui an și publicat în The Annals of Internal Medicine, subiecții din programul sărac în carbohidrați au pierdut de trei ori mai multe kilograme decât cei din planul sărac în grăsimi. MH sugerează Fără carbohidrați rafinați.

3/Adaugă o regulă (ori două)

Fă cunoscute regulile ingenioase și „nebunești“ ale noului tău plan. De exemplu, să se mănânce doar de pe o farfurie roșie. Ori să se folosească o furculiță mare. Cu cât e mai amuzantă, cu atât e mai bine, atâta vreme cât este relativ simplu de realizat. MH sugerează Ambele variante de mai sus

4/Folosește un pic de știință

Ai nevoie de o informație științifică actuală. Din fericire, farfuria ta roșie (American Journal of Preventive Medicine) și furculița mare (University din Utah) s-au dovedit eficiente în a reduce numărul de calorii. MH sugerează Nu mânca după 20:00 (Obezitate).

5/Acum spune-le tuturor

Rețelele de socializare ar trebui să fie tribuna ta: cercetătorii de la Universitatea din California de Sud spun că fiecare zece actualizări te vor motiva să pierzi, în medie, cu 0,5% mai mult în greutate. MH sugerează Distribuie o fotografie cu această masă post-antrenament: somon cu broccoli Tendersteam (un hibrid între broccoli și broccoli chinezesc), fasole verde și spanac.

6/Abandonează-ți total dieta…

…apoi reia procesul. Publicația The International Journal of Obesity a descoperit că schimbarea periodică a planului va opri stagnarea procesului de ardere a grăsimilor. Și, de îndată ce alte persoane îți vor urma dieta, pentru tine va fi deja un sistem integrat. MH sugerează Dieta Raw Energică.

 

Mișcă-te odată cu vremurile

„Există trenduri cu beneficii, trebuie doar să alegi cele mai eficiente exerciții de la antrenorii de fitness experimentați“, spune antrenorul personal Tim Walker*.

Trendul CrossFit: sărituri pe cutie

Această mișcare pliometrică i-a ajutat pe mulți atleți să-și îmbunătățescă viteza și forța prin împingerea la limită a fibrelor musculare cu contracție rapidă.

Mișcarea ta Țintește către trei-patru salturi bune, înalte, şi nu 20 de sărituri CrossFit în stil cardio. Introdu-le ca un element secundar într-un superset de genuflexiuni complete, adânci.

Execută În fața unei cutii înalte – la nivelul coapselor –, stai în poziție de semigenuflexiune și încordează-te. Sari, aterizând pe cutie în poziţie de genuflexiune. Ridică-te, coboară, repetă.

Trendul Exercițiile calistenice: stat în L

Exercițiul împrumutat din gimnastică este indicat pentru dezvoltarea forței abdominale, fără să fie exagerat de dificil.

Mișcarea ta Probabil ai văzut pe Internet filmuleţe cu bărbaţi care fac exerciţiul la aparatele de gimnastică din parc. Este mult mai indicat să le efectuezi la sfârşitul unui antrenament pentru abdomen.

Execută Ţine-te de o bară de tracțiuni sau de niște inele olimpice, dacă te simți eroic, și ridică picioarele, păstrând încordată zona mediană a corpului. Menține poziţia timp de 10-20 de secunde.

Trendul TacFit: lovitură de picior

Creat după antrenamentul poliției și al trupelor speciale, TacFit poate fi efectuat incorect fără o supraveghere adecvată.

Mișcarea ta În ochiul unui antrenor profesionist, lovitura de picior e o veritabilă mișcare calistenică. Nimerește postura și introdu-o ca parte din circuitul cu greutatea corpului.

Execută Așază-te în genunchi și pune palmele pe podea. Ridică genunchii de la sol, coboară șoldurile și rotește trunchiul astfel încât să împingi piciorul drept spre partea stângă, apoi alternează părțile cu fiecare repetare.

Trendul RowFIT: ramatul

Un exercițiu clasic ca ramatul a renăscut datorită unei clase de fitness apărute de curând în New York și considerată noua Berry’s Bootcamp.

Mișcarea ta Obiectivul ar trebui să fie o postură bună, ținută sub control, nu să-ți balansezi corpul în toate direcțiile. Învață tehnica, aplic-o timp de 10 minute, ramând intens.

Execută Picioarele tale ar trebui să facă toată munca. Brațele ar trebui să funcțio-neze ca niște cârlige, în timp ce menții abdomenul încordat și vâsleşti cu fiecare cursă.

*Evolution of Man Fitness

 

Fă un upgrade în bibliotecă

Chiar dacă ți-e greu să crezi, unii hipsteri citesc. Acești autori sunt extrem de cunoscuți, însă își cunosc, de asemenea, meseria.

Comportamentul cumpărătorului

Fat Loss Happens On Monday, de Josh Hillis și Dan John

John, antrenorul de forță imbatabil, face echipă cu Hillis, specialistul în gestionarea greutății, pentru a dezvălui obiceiurile nesănătoase, cum ar fi cumpărăturile făcute la începutul săptămânii.

Mentalitate de echipă

Every Day Is Game Day, de Mark Verstegen

De la fondatorul centrului EXOS
care pregătește antrenamentele pen­tru echipa națională de fotbal a
Germaniei. Verstegen are grijă de mentalitatea, dieta și recuperarea unui învingător sau a unei echipe.

Mobilitate ascendentă

Becoming A Supple Leopard, de Dr. Kelly Starrett

Starrett este renumit pentru exer­cițiile cu buretele cilindric din spumă (nu, serios). Acest volum detaliat conține secretele pentru a-ți debloca potențialul atletic – și fotografii, slavă Cerului.

Sportivii alfa

Natural Born Heroes, de Christopher McDougall

Omul care a adus în atenția publicului conceptul de alergare în picioarele goale spune că grecii antici au fost primii în găsirea unor soluții inteligente în fitness, de la mișcare până la dietele bogate în grăsimi.

 

Intră în matricea de fitness 

Lucrurile se mișcă repede în lumea hipsterilor – verifică tabelul nostru pentru a te asigura că ești mereu la subiect.

Screen

Articol preluat din ediția de februarie 2016.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here