Cum să ai o familie în formă

0
584

De Paige Carlotti. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Guliver/Getty Images. Ilustrații: Rami Niemi.

Ca să slăbești, trebuie să recurgi la câteva schimbări majore. Familia ta ar putea fi inspiraţia care-ţi va asigura reușita. 

Să ţii pasul cu copiii tăi poate fi dificil. Întreabă-l pe Christian Bizzotto. E tatăl Millei Star Bizzotto, cel mai tânăr participant la competiţia Battle-Frog Extreme, desfășurată pe durata a 24 de ore, o cursă extenuantă cu obstacole, marca Navy SEALs. Bizzotto, 38 de ani, e lângă fiica lui, acoperită de nămol, în timp ce trec împreună de linia de sosire. Iar asta nu e o cursă pentru copii: fetiţa de 10 ani aleargă alături de adulţi – și pe majoritatea îi depășește.

Acum opt ani, Bizzotto nici nu visa să accepte o asemenea provocare. Când Milla era un bebeluș, un accident de motocicletă l-a lăsat cu spatele praf, o hernie de disc, un picior și o mână accidentate și – din momentul în care a putut să se miște – cu inima frântă. Soţia lui l-a părăsit imediat după ce și-a încheiat recuperarea.

„Eram distrus în adevăratul sens al cuvântului“, spune Bizzotto. Știa că se impunea o schimbare. „Aveam un copil mic care mă privea zilnic cu admiraţie, ca și cum aș fi fost un super-erou. Însă în ochii mei eram un supernimeni“, spune el. „Nu eram nimic din ce vedea ea atunci când își admira tatăl.“

Așa că Bizzotto a început prin a elimina din dietă fast-food-ul, băuturile carbogazoase, dropsurile, chipsurile și cerealele cu zahăr. Bea apă atunci când îi e sete și mănâncă ouă bio, avocado, nuci, kale, spanac și sfeclă mangold.

Parcursul lui în fitness a început simplu: alergare pe plajă între două tomberoane. La început, acestea erau situate la distanţă de 15 m, apoi de 30, apoi de 150, de 1,6 km. Apoi alerga 20 km pe teren accidentat, „în joacă“. Acum, cântărind cu 45 kg mai puţin, Bizzotto e cofondatorul Focused Movement Academy, o sală din Miami. Ambiţia Millei îl ajută să nu se dea bătut.

Dacă mergi la sală cu un prieten, îţi poţi dubla durata antrenamentului, arată o cercetare de la Universitatea de Stat din Michigan. În cazul familiei Bizzotto, timpul se înmulţește cu patru.

„Este esenţial să aplici ceea ce propovăduiești“, spune Sean Garner, antrenor la clubul de fitness Anatomy at 1220 din Miami, tată a doi copii. Nu le poţi spune copiilor să mănânce sănătos, apoi să-i lași să te vadă cum te îndopi cu pizza și bere în fiecare weekend. „Ei te văd, fie că realizezi sau nu asta“, spune el.

 

Un plan ingenios

Cine are nevoie de greutăţi când are un copil? Sean Garner îţi dă câteva idei.

Mersul ursului

Stai în patru labe și zi-i copilului să-ţi sară în spate. Ridică ușor genunchii; mergi înainte și înapoi.

Genuflexiune

Ţine-ţi copilul paralel cu podeaua, cu mâinile sub coapsele și umerii lui. Fă o genuflexiune.

Fandări cu răsucire

Ţinând în continuare copilul, ridică‑te și fă o fandare în spate, răsucind trunchiul. Schimbă piciorul.

Flotare cu greutate

Stai în flotare și, pe durata repetărilor, spune-i copilului să stea întins pe spatele tău, cu braţele atârnând.

Abdomene în V

Întinde-te cu faţa în sus și cu trunchiul copilului tău pe tibii. Apropie-ţi picioarele de trunchi.

Articol preluat din ediția de septembrie 2017.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here