Cum împaci cel mai ușor jobul cu mersul la sală. 5 sfaturi pentru schimbările neașteptate în program, care îți dau rutina peste cap

0
2179

Când știi din timp cum va arăta ziua ta și ai un program bine pus la punct, îți este mai ușor să integrezi și rutina de la sală și să nu sari peste niciun antrenament. Însă, atunci când treci de la programul fix la unul haotic, în care abia faci față de pe o zi pe alta, ești mereu pe fugă și aproape zilnic apar schimbări neașteptate, te trezești că au trecut săptămâni de când te-ai antrenat ultima dată. Noi îți spunem cum poți schimba asta și ce ai de făcut pentru a găsi loc în agenda ta și pentru mersul la sală.

Oferă-ți flexibilitate în alegerea centrului sportiv

Dacă alergi prin tot orașul în timpul zilei și nu știi niciodată la ce oră vei ajunge acasă, de ce te-ai condiționa de abonamentul la o singură sală? Cu siguranță te-ai gândit până acum ce bine ar fi să nu mai depinzi de programul unei săli de fitness sau de traficul infernal de la orele de vârf și să poți merge direct la cel mai apropiat centru.

Partea bună este că se poate, și asta fără să plătești mai multe abonamente. Probabil ai auzit și tu până acum de cardul care îți oferă acces la sute de săli de fitness și zeci de activități sportive, în orice colț al orasului. Consulți această listă completă, vezi care sală este cel mai aproape și alegi sportul pe care ai chef să-l practici. După cum observi, sunt atât de multe activități pe care le poți testa încât cea mai mare problemă va fi să te decizi între ele.

Odihna este cheia unui antrenament eficient

Un program haotic vine la pachet și cu ore neregulate de somn sau, mai rău, cu insomnii. Lipsa odihnei se face simțită cu adevărat abia după câteva săptămâni, când începi să observi că te concentrezi mai greu, ești mai puțin productiv și ai mai puțină energie pe parcursul zilei. Iar când te simți slăbit și obosit, antrenamentul își pierde din intensitate, durată și eficiență. De aceea, ca să fii sigur că dai randament maxim la sala, este de preferat să strecori câteva minute de somn în timpul zilei, chiar dacă asta ar însemna să îți scurtezi din antrenament.

Planifică-ți din timp mesele

Deja știi că alimentația îți poate da un boost de energie la sală sau te poate face să fii amorțit și obosit, mai ales dacă mănânci o masă copioasă înainte să începi antrenamentul. Ideal este să mănânci cu 3-4 ore înainte să mergi la sală și să te rezumi la o gustare care să îți dea energie cu jumătate de oră înainte.

Poți mânca o banană, o felie de pâine integrală cu unt de arahide sau un baton cu proteine. Mușchii tăi au nevoie de proteine pentru a se reface după antrenamentele epuizante, iar dacă nu te alimentezi corect, fibrele musculare se distrug în timp, din cauza unui proces denumit autofagie.

Obișnuiește-ți organismul să funcționeze la ore diferite

Avantajul rutinei este că organismul se învață să funcționeze după niște parametri bine stabiliți. De aceea, îți vine mai ușor să mergi la sală dimineața, dacă te-ai obișnuit așa, pentru că organismul tău se pregătește pentru efort: pulsul și tensiunea scad, iar temperatura corpului crește ușor.

Un program aglomerat înseamnă că nu vei reuși să ajungi la sală în fiecare zi la aceeași oră, așa că este important să îți înveți organismul să dea același randament la orice oră. Pentru a face acest lucru, alternează antrenamentele de dimineață cu unele la prânz, după amiaza sau seara, iar în câteva săptămâni te vei simți pregătit să mergi la sală la orice oră.

Nu te amăgi că renunți doar temporar

Oricât de bună ar fi forma în care ești, în două săptămâni de pauză, capacitatea noastră la sală scade la mai mult de jumătate, apoi scăderea continuă mai încet, dar sigur. Asta înseamnă că vei obosi mai rapid, vei face febră musculară și nu vei reuși să îți controlezi la fel de bine respirația în timpul repetărilor.

O pauză de câteva zile este chiar benefică și recomandată, pentru că le dai timp mușchilor și articulațiilor să se refacă. Însă, dacă renunți la sală pentru câteva săptămâni, îți va fi mai dificil să îți reintri în forma de odinioară, iar primele antrenamente vor fi un chin.

Reține că oricât de ocupat ai fi, este timp pentru toate, dacă îți asiguri flexibilitatea și încerci să organizezi pe cât poți un program haotic. Doar așa vei reuși să te menții în formă maximă și să ai energie pentru a face față unui astfel de stil de viață.   

 

Sursă foto: Shutterstock, Copyright: Maridav

(P) Articol realizat împreună cu 7card



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here