Cu mușchi, fără grăsime

0
166

Sportivii de anduranță își fac griji că ridicarea greutăților le încetinește ritmul de alergare, iar halterofilii cred că exercițiile cardio îi vor slăbi. Însă cele două antrenamente pot să coexiste – „dacă ții cont de câteva reguli simple“, susține fiziologul Jacob Wilson de la Universitatea din Tampa, autorul unui studiu recent.

Antrenează-te cumpătat
E mai probabil să exagerezi atunci când alergi, decât când mergi cu bicicleta. În timpul alergatului au loc mai multe contracții excentrice, care pot provoca deteriorări ce împiedică formarea mușchilor.

Nu opta pentru exerciții concurente
Programele regulate de exerciții cardio și de forță ar trebui să implice mișcări similare, astfel încât memoria musculară a unora să n-o suprascrie pe a celorlalte.

Renunță la exercițiile cardio lungi și lente
„Sprinturile, care evident că te fac foarte slab, nu vor afecta antrenamentul de forță“, susține Jacob Wilson. De ce? Sunt intense și scurte, la fel ca ridicarea greutăților.

 

Planul care-ți va salva mușchii:
Intervalele scurte (între 10 și 30 de secunde) de pedalat ori sprinturile, la viteză maximă, timp de cel mult 20 de minute (în care sunt incluse și pauzele). 

Tabel Antrenamente

 

Foto: Shutterstock



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here