Consilier la sala

24 octombrie 2007

Pentru o persoana cu o activitate fizica moderata, deci care nu face prea mult sport, o greutate potrivita ar fi in jur de 80-98 de kilograme, cu o valoare medie de 90 de kilograme. Aceste limite sint apreciate in functie de tipul somatic, pentru ca un ectomorf, adica o persoana mai slaba, are alta structura osoasa si musculara decit endomorful, adica genul mai "pufos".90-60-90
Am 21 de ani, 1,98 si 91 de kg. Care ar fi greutatea ideala pentru inaltimea mea? ALEX C., VIA E-MAIL

Pentru o persoana cu o activitate fizica moderata, deci care nu face prea mult sport, o greutate potrivita ar fi in jur de 80-98 de kilograme, cu o valoare medie de 90 de kilograme. Aceste limite sint apreciate in functie de tipul somatic, pentru ca un ectomorf, adica o persoana mai slaba, are alta structura osoasa si musculara decit endomorful, adica genul mai “pufos”.

90-60-90

Am 21 de ani, 1,98 si 91 de kg. Care ar fi greutatea ideala pentru inaltimea mea? ALEX C., VIA E-MAIL

Pentru o persoana cu o activitate fizica moderata, deci care nu face prea mult sport, o greutate potrivita ar fi in jur de 80-98 de kilograme, cu o valoare medie de 90 de kilograme. Aceste limite sint apreciate in functie de tipul somatic, pentru ca un ectomorf, adica o persoana mai slaba, are alta structura osoasa si musculara decit endomorful, adica genul mai “pufos”. Daca vorbim de oameni care fac mult sport, in special cei ce merg la sala de forta, putem gasi o greutate peste aceste valori, datorita dezvoltarii masei musculare. In privinta ta, nu ai de ce sa iti faci probleme din punctul de vedere al greutatii – asteapta sa treci de 30 de ani, virsta la care de obicei se leneveste metabolismul si mai vorbim atunci de greutate ideala.

Proteine cu lingurita

De 6 luni merg la sala si iau si proteine Milk&Egg, de la Universal si Iso Whey, de la Biotech. Pot avea un efect nociv asupra organismului meu? C.A., VIA E-MAIL

Daca le folosesti cu cap si esti perfect sanatos, produsele de acest gen au doar efecte pozitive. Folosirea cu cap inseamna calcularea sau macar aprecierea generala a necesarului caloric si proteic zilnic si sa folosesti suplimentul ca o completare la alimentatia obisnuita. Asta presupune sa te raportezi la activitatea ta curenta, pentru ca una este sa mergi la sala si sa te antrenezi puternic si altceva sa stai toata ziua in fata calculatorului, caz in care nu este nevoie sa iei suplimente nutritive.

Aceste concentrate proteice au rolul de a oferi un aport suplimentar de proteine celor care se antreneaza, dar este bine ca administrarea sa se faca intr-un mod gindit si adaptat la nevoi. Oricum, nu se poate vorbi de “efecte nocive” (in cazul oamenilor sanatosi) – suplimentele de acest gen nu reprezinta altceva decit hrana concentrata, fiind de fapt extracte proteice din lapte, oua sau soia, alimente din care au fost eliminate lipidele, o parte din glucide si apa.



Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți