Cine are nevoie de fiare?

24 octombrie 2007

Putini barbati sint convinsi de ceea ce urmeaza sa spun: ca sa iti dezvolti mu schii nu ai nevoie obligatoriu de gantere, haltere si aparate; de fapt, in multe cazuri, echipamentul de antrenament poate chiar sa inhibe procesul. Stai, nu te panica nu am luat-o razna, vreau sa spun ca unii oameni renun ta complet sa faca exercitii de forta pentru simplul fapt ca le este prea dificil sa ajunga la o sala. Pina la urma, decit sa nu faci sport deloc, fiindca nu ai timp sa ajungi la sala, mai bine cau ti o solu tie de compromis care sa te ajute sa te mentii in forma.

1-360poza-interior.jpg
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Putini barbati sint convinsi de ceea ce urmeaza sa spun: ca sa iti dezvolti mu schii nu ai nevoie obligatoriu de gantere, haltere si aparate; de fapt, in multe cazuri, echipamentul de antrenament poate chiar sa inhibe procesul. Stai, nu te panica nu am luat-o razna, vreau sa spun ca unii oameni renun ta complet sa faca exercitii de forta pentru simplul fapt ca le este prea dificil sa ajunga la o sala. Pina la urma, decit sa nu faci sport deloc, fiindca nu ai timp sa ajungi la sala, mai bine cau ti o solu tie de compromis care sa te ajute sa te mentii in forma.

In ceea ce urmeaza ai ocazia sa iti reamintesti citeva principii din fizica vei vedea ca se aplica si in cazul antrenamentului de forta. Ginde ste-te, de exemplu, la tractiunile la bara: reprezinta un standard cu care se compara toate exercitiile de forta. Chiar si cei mai mari culturi sti ai lumii vor fi de acord ca nu exista exerci tiu mai bun pentru trenul superior indiferent daca este vorba de exerci tii cu sau fara greuta ti.

Motivul pentru care este atit de eficient: are la baza legile scarii si principiile pirghiilor, corpul se gase ste intr-o pozi tie in care mu schii spatelui si ai bra telor trebuie sa ridice intreaga greutate a corpului. Intr-un cuvint: stiin ta aplicata la nivel practic. Acum sa ne imaginam ce-ar fi daca toate exerci ciile de for ta ar putea sa fie atit de solicitante si eficiente ca trac tiunile.

Am putea sa ne dezvoltam mu schii oriunde si oricind: acasa, pe drum sau chiar in parc. Studiul fiziologiei sportului poate face acest lucru. Acestea fiind spuse, va prezentam Cele 5 Legi ale Antrenamentului cu Greutatea Corpului.

Legea 1: Cu cat este mai lung corpul, cu atat puterea ta se reduce

Stiin ta: Marind distan ta dintre punctul de aplicare a for tei (mu schiul- cinta) si capatul obiectului pe care incerci sa il ridici (corpul tau), vei reduce avantajul mecanic. Gindeste-te asa: o bara goala este usor de ridicat de la podea, daca este apucata de mijlocul ei. Dar daca o apuci mai spre capat, ci se va parea mult mai grea desi e sti con stient ca greutatea ei nu s-a modificat. Acela si lucru se intimpla si cu corpul tau: alungeste-l si fiecare exerci ciu pe care il fac, va deveni mai dificil.

Aplica: Ridica bratele deasupra capului astfel incit sa fie drept intinse in continuarea corpului in timpul fandarilor, genutexiunilor sau abdomenelor. Daca e prea dificil, pune bra tele la ceafa.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți