Cel mai în formă bărbat din lume te va învinge

31 martie 2014

Să te antrenezi cu un campion al jocurilor CrossFit este o distracție violentă. Rezistă și îți vei atinge potențialul maxim

Rich Froning Chris Cuomo Reebok Crossfit workout gym
Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →

De Christopher Cuomo •Fotografii de John Loomis

Rich Froning Jr. stă cu susul în jos, cu palmele pe podea și călcâiele s­prijinite de perete, și îmi explică, foarte calm, ce provocări prezintă flotările din stat în mâini. „Întregul corp ar trebui să fie țeapăn“, îmi spune el. „Încordează-ți zona mediană și fesierii. Ai încre­dere în propria forță și nu uita să respiri.“

Zâmbesc din două motive. În primul rând, pentru că el crede că eu – un tip de 42 de ani și 90 de kilograme de carne și grăsime – chiar am șanse să fac această mișcare. Și, în al doilea rând, pentru că îmi dă aceste sfaturi în timp ce face repetări. Rich Froning, 26 de ani, e ­triplu campion al jocurilor CrossFit Reebok, un test desfășurat în trei etape ce cuprinde exerciții dificile pe care n-ar trebui să le încerci acasă.

Ca să deprind mișcarea, începem cu palmele mele lipite de podea și vârfurile degetelor de la picioare așezate pe o cutie. Însă, chiar dacă am echivalentul roților ajutătoare pentru antrenament, nu e ușor. Sângele mi se duce în cap; îmi simt trunchiul ca și cum ar fi din marmură. De acolo ne îndreptăm spre perete. Îmi ridic picioarele și, încet-încet, ajung să stau în mâini. Mă simt învingător, până când îmi dau seama că asta e abia poziția de start. Îmi cobor ușor corpul. Dar când încerc să mă împing înapoi în sus, trunchiul mi se înmoaie, picioarele îmi tremură și, în final, cad lat pe podea. „Ai uitat să-ți încordezi zona mediană“, îmi spune Rich Froning. La a doua încercare, reușesc să fac câteva repetări. În acele câteva secunde, simt că am făcut un minut de flotări simple. După acel exercițiu, încep să înțeleg marea putere de atracție a CrossFit-ului și de ce fanii acestui program sunt atât de dedicați acestui antrenament mixt care le îmbunătățește forța, rezistența și viteza. Acestea sunt calități pe care Rich, la 1,77 metri și 88 de kilograme, le duce la extreme. El poate să facă împins cu bara de haltere încărcată cu 158 de kilograme, ramat cu bara de haltere încărcată cu 200 de kilograme, face 75 de tracțiuni la bara fixă fără pauze și aleargă cinci kilometri în 20 de minute. Cu toate acestea, el subliniază latura colectivă a CrossFit-ului, nu competitivitatea.

„Noi contăm pe corectitudinea execuției și te vom lăsa să treci la următorul nivel de dificultate abia când vei ști să-ți controlezi mișcările fiind obosit“, îmi spune el. În orice zi, oricine merge la sala CrossFit urmează schema aceluiași antrenament. Însă fiecare bărbat se mișcă în propriul ritm, în funcție de pregătirea lui fizică. Rich îmi arată mișcările succesive pentru urcatul pe frânghie, exercițiile la inele și diverse ridicări de haltere. E dur, dar distractiv. Chiar și atunci când fac exercițiile din picioare, simt cum capul mi se învârte. Folosește următoarele mișcări, ca să-ți crești forța și rezistența, indiferent de locul în care te antrenezi.

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți