Care este sportul pentru care te-ai născut?

0
744

Din experiența de până acum, știi deja care sunt activitățile sportive care dau rezultate și cele pe care le practici din pasiune, dar mai știi și că nu poate exista întotdeauna semnul egal între ele. Ce nu știu, însă, multe persoane este că un alt sport, pe care poate că nici nu l-au încercat vreodată, ar putea fi mai potrivit pentru ele.

Cum afli care este sportul pentru care ai abilități native? Nu este o întrebare naivă: lista sporturilor practicate în întreaga lume este nesfârșită, așa că nimeni nu poate face cunoștință cu toate, dar asta nu exclude posibilitatea ca tocmai una dintre activitățile pe care nu vei avea ocazia să le încerci să fie ideală pentru sănătatea ta și pentru forma fizică pe care ți-o dorești.

Potrivit specialiștilor în domeniu, ca să îți poți face o idee mai clară despre ce tip de sport ar trebui să practici, e necesar să iei în considerare următorii factori: vârsta, înălțimea, forța fizică, ușurința în mișcări, toleranța la durere, nivelul de concentrare, capacitatea de coordonare și nivelul de încredere față de alte persoane, acest din urmă criteriu arătând dacă lucrezi mai bine în echipă sau de unul singur.

Acestea fiind spuse, iată și câteva sugestii despre cum îți poți testa compatibilitatea cu diferite activități sportive:

  1. Pentru antrenamentele la sală ai nevoie de rezistență fizică, de perseverență, dar nu și de agilitate.
  2. Agilitatea este însă esențială în tenis, unde jucătorii au reflexele unei feline și, uneori, chiar eleganță în mișcări. Pentru practicarea tenisului, sunt necesare și o bună capacitate de concentrare, o excelentă coordonare, un mental puternic, iar dacă ne referim la tenisul profesionist, forța fizică intră și ea în calcul.
  3. Banda de alergat instalată acasă este ceea ce îți trebuie, dacă nu ai foarte mult timp liber. Nu este, însă, singurul criteriu care îți arată că este alegerea corectă. Alergarea pe bandă este o activitate destul de intensă, care îți solicită tot corpul și pentru care ai nevoie de pauze de recuperare. Implică un consum caloric ridicat și reprezintă un exercițiu care îmbunătățește funcțiile inimii și care te poate pregăti pentru oricare alt sport.
  4. Nu te înscrie la maraton dacă simți că ești mai degrabă un sprinter, decât un alergător de cursă lungă. Dacă preferi distanțele scurte, săriturile și adrenalina, încearcă să iei lecții de echitație.
  5. Artele marțiale cer concentrare, coordonare și perseverență, mai mult decât orice, dar au și rolul de a crește capacitatea pentru aceste lucruri, așa încât pot fi o alegere excelentă pentru toți cei care simt nevoia să apese butonul restart, în orice domeniu al vieții lor.
  6. Fotbalul îmbunătățește funcțiile inimii, metabolismul, capacitatea aerobică și performanțele musculare și este un sport “deschis”, recomandat unui număr mare de bărbați.

 

Sursa foto: Shutterstock

(P) Articol realizat împreună cu sportaddict



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here