De ce nu ar trebui ca antrenamentul cardio să însemne doar intervale foarte intense

0
976
Bobby Maximus îți transmite un avertisment cu privire la antrenamentele cardio reduse la intervale cu o intensitate epuizantă, care, de fapt, dăunează mai mult decât să îți facă vreun bine.  
Bobby Maximus îți transmite un avertisment cu privire la antrenamentele cardio reduse la intervale cu o intensitate epuizantă, care, de fapt, dăunează mai mult decât să îți facă vreun bine.  

Când a fost ultima dată când ai fost la o alergare lungă? Dacă principalul tău obiectiv este să pui mușchi ridicând greutăți, probabil că a trecut ceva timp de atunci. Antrenamentul de interval a ajuns să fie perceput ca baza pentru cardio și, deci, necesar dacă urmărești alte scopuri decât masa musculară.

Multora totuși, poate chiar și ție, le place o sesiune de interval care să le taie răsuflarea. Mulți au străbătut o lume întreagă pentru a ajunge la sala din Salt Lake City pentru a încerca alături de Bobby Maximus antrenamentele „criminale”  din categoriile IWT workoutsThe Holy Trinity sau Prison Burpees.

Din păcate însă, mulți pun semnul egal între cardio și intervale de maximă intensitate. De ce spunem „din păcate”? Pentru că dacă renunți la sesiunile de cardio clasice, de intensitate mai redusă, nivelul tău general de fitness poate avea de suferit.

Nu gândi în termeni de „ori, ori”

Și cardio rapid, dar și varianta mai molcomă își au rolul lor într-un plan bine făcut pentru a fi în formă maximă. Varianta rapidă, în care dai efectiv tot din tine, îți îmbunătățește abilitatea de a susține exerciții de anduranță, de mare intensitate. De asemenea, produce schimbări la nivel cardiac care sporesc capacitatea inimii de a pompa sângele.

Atunci când o iei mai ușor, fie că e vorba de jogging, înot sau chiar canotaj, antrenamentul te poate ajuta să te refaci după unele mai intense, să arzi calorii sau să îți „resetezi” sistemul nervos central. În plus, contribuie la creșterea anduranței cardiace.

Combinația între cele două duce la îmbunătățirea capacității de recuperare și îți învață inima să pompeze mai mult sânge cu mai multă putere. Iar asta înseamnă o stare mai bună de fitness. Dacă ai auzit vreodată că antrenamentele cardio de intensitate scăzută nu sunt bune pentru cei care vor mușchi, ar fi bine să ți-o scoți din minte. Pur și simplu nu e adevărat!

Chiar dacă scopul tău e să fii cel mai mare și mai puternic tip de la sală, exercițiile cardio cum ar fi o alergare bună de 10km, sunt excelente. Nu numai că au o contribuție semnificativă la obiectivul tău principal permițându-ți să obții mai mult din antrenamentele cu greutăți, dar îți îmbunătățesc și performanța sau viteza când vine vorba de activitățile de zi cu zi.

De aceea, cele mai mai multe programe de fitness recomandate de Bobby Maximus au și câte un element de cardio nu foarte intens. Celebrul antrenor consideră că acesta este și motivul pentru care clienții săi, de la soldați din Forțele Speciale până la jucători din NBA, au rezultatea așa de bune.

Iată două metode propuse de Bobby pentru a face cardio de intensitate scăzută care să merite realmente efortul.

Fă jogging sau urcă scările 

60 de minute la un ritm cardiac de 120-140 BPM 

Acesta este un ritm cardiac la care ar trebui să poți purta o conversație. Ține-o tot așa timp de o oră bună și cu siguranță vei vedea rezultatele. Pe lângă că scapi și de plictiseală dacă ai alături pe cineva cu care să mai povestești. Iată deci o modalitate foarte bună de a îmbina utilul cu plăcutul.

Fă o mică ascensiune

60 minute în pas alert

„Mică ascensiune” înseamnă ceva mai intens decât o plimbare în parc. Găsește o zonă deluroasă sau un teren mai provocator, cu urcușuri și coborâșuri. Asta are și avantajul de a te face să petreci timp în natură, ceea ce reduce stresul și grăbește recuperarea.

Cartea The Maximus Body te poate ajuta să îți programezi astfel de antrenamente, luând în calcul tot ceea ce este important. Cartea conține 100 de propuneri de antrenamente, precum și programele de fitness de 12 sau 26 de săptămâni prin care Bobby Maximus a ajutat de la actori la contabili să ajungă în formă sportivă maximă.

Nu uita! E esențial să nu dai dovadă de exces de zel la aceste sesiuni de durată extinsă. Dacă te supra-soliciți, poți pierde beneficiile cardiace și poți prelungi timpul necesar recuperării.

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here