Cardio pentru creier – sesiunile de cardio îți fac capul mare la propriu

0
772
Un nou studiu demonstrează efectele benefice a doar câteva sesiuni de antrenament cardio pe săptămână pentru creier. 
Un nou studiu demonstrează efectele benefice pentru creier a doar câteva sesiuni de antrenament cardio pe săptămână. Memoria e principala beneficiară. 

Când mergi la sală, cel mai probabil te gândești mai mult la beneficiile corpului decât la ale minții. Dar se pare că tot timpul ăla de alergat pe bandă îi face o mare favoarea creierului tău.

O nouă cercetare de la Institutul Național de Medicină Complementară din Australia (NICM), Universitatea de Vest din Sidney și Departamentul de Psihologie și Sănătate Psihică de la Universitatea din Manchester, UK, arată că activitatea aerobă îți poate îmbunătăți memoria și starea generală a creierului pe măsură ce înaintezi în vârstă.

Studiul, publicat în NeuroImage, a comparat activitatea cerebrală a 737 de persoane dintre care unii erau perfect sănătoși, o parte sufereau de deteriorări psihice precum maladia Alzheimer iar alții aveau diagnostice psihiatrice precum depresie sau schizofrenie. Vârstele participanților erau între 24 și 76 de ani, cu o medie de 66. Toți au făcut exerciții cardio – pedalat pe bicicletă staționară, mers sau alergat pe bandă – între 2 și 5 ori pe săptămână, pentru o durată între 3 luni și 2 ani. La finalul analizei cercetătorii au concluzionat că partea stângă a hipocampului (zona din creier care se ocupă în principal de memorie) a crescut în volum ca efect al activității aerobe.

„Rezultatele acestea arată că principalul avantaj adus de exercițiile aerobe este încetinirea deteriorării creierului odată cu vârsta”, spune Joseph Firth, Ph.D., cercetător la NICM. „Cu alte cuvinte, astfel de exerciții sunt ca un fel de program de menținere a creierului”.

Deci 30 – 45 de minute de cardio în programul săptămânal de exerciții te ajută nu doar să arzi grăsimi și să „pui mușchi”, ci și să-ți păstrezi creierul, în special memoria, în formă de tinerețe.

Așa că data viitoare când mergi la sală, nu uita să treci jumătate de oră și pe la banda de alergare. E posibil ca peste un timp șansele de a uita să scadă în mod natural dacă o ții tot așa. Asta deși ai mai îmbătrânit un pic. Dar dacă creierul tău a rămas la dimensiunile tinereții – ca și mușchii, și talia, de altfel -, lucrurile nu stau chiar așa de rău.

 

 

 

SOURCEMen's Health
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here