Brațe de fier în 60 de secunde

6 septembrie 2014

Profită de puterea antrenamentelor „negative“ ca să-ți intensifici creșterile masei musculare, să-ți stimulezi metabolismul și să obții mai rapid rezultate la sală.

mh0514_adv_mus_01_3
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Desigur, ridici greutăți, dar nu ne-am mira dacă nu acorzi prea mare atenție coborârii lor. „Încă nu e prea târziu: antrenamentul excentric, care presupune să te concentrezi pe faza de coborâre (ori «negativă») a unui exercițiu, te poate ajuta să obții mai multă forță decât antrenamentul concentric (focalizat pe ridicarea greutăților)“, spune Ellington Darden, autorul cărții The Body Fat Breakthrough. „Mușchii tăi pot manevra mai multe greutăți în faza de coborâre“, spune Darden. „Și dacă crești durata fazei de execuție la un minut, așa cum vei face cu flotarea și tracțiunea «negativă», poți solicita cu până la 40% mai multe fibre musculare, mărind totodată producția hormonilor responsabili cu creșterea musculară.“ Rezultatul: mai multă forță și mai multă rezistență într-un timp mai scurt.

 

Tracțiune „negativă“
Apucă bara cu o priză supinație, cu brațele depărtate la nivelul umerilor; ține picioarele încrucișate în spatele tău. Trage-ți pieptul spre bară. Coboară încet și treptat, cu câte un centimetru la fiecare mișcare.

mh0514_adv_mus_01_2

 

Flotare „negativă“ la paralele
Apucă mânerele aparatului și ridică-ți corpul astfel încât brațele să fie drepte. Apleacă-te spre înainte și coboară-ți ușor corpul – cu câte un centimetru –, până când antebrațele sunt aproape paralele cu solul.

mh0514_adv_mus_02

 

Provocarea Vei efectua doar două repetări (câte una pentru fiecare mișcare), însă nu-i exclus că vor fi cele mai dificile repetări pe care le-ai făcut vreodată. „Coboară-ți corpul timp de un minut la fiecare exercițiu și odihnește-te două minute, înainte de următorul“, spune Darden. Dacă nu poți rezista mai mult de 30 de secunde, trebuie să-ți mai antrenezi forța excentrică.

 

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți