Ce ar fi cel mai bine să mănânci după sport? Banane!

0
1267
Un nou studiu arată că bananele sunt la fel de bune din punct de vedere nutritiv și pentru prevenirea inflamațiilor post-antrenament ca și băuturile îndulcite pentru sportivi. 
Un nou studiu arată că bananele sunt la fel de bune din punct de vedere nutritiv și pentru prevenirea inflamațiilor post-antrenament ca și băuturile îndulcite pentru sportivi. 

Acum poți să sari peste Gatorade sau analgezice! O banană îi poate oferi corpului tău tot ce are nevoie pentru a se reface după un antrenament obositor, conform unui nou studiu publicat în PLOS One.

Participanții la experiment au fost 20 de cicliști care au consumat fie banane, fie apă, fie băuturi pentru sportivi în scopul refacerii de după antrenament. Cercetătorii au observat că bananele nu sunt cu nimic mai prejos față de băuturile pentru sportivi în privința aportului de nutrienți și a prevenirii inflamației.

Ar fi bine totuși de știut că studiul a fost realizat pe un număr mic de participanți și că a fost finanțat de Institutul pentru Nutriție Dole, parte a companiei care comercializează bananele Dole. Compania a declarat că nu a avut nimic de spus cu privire la designul experimental și că nu a influențat cu nimic nici derularea ceretării și nici rezultatele obținute.

„În 2012 publicaserăm un studiu care arăta că zaharurile din banane susțin performanța la fel de bine ca și băuturile sportive”, spune David Nieman, Dr.P.H., primul autor al studiului de față și director al laboratorului de cercetare de la North Carolina Research Campus. „Mai arătaserăm că bananele conțin 18 metaboliți speciali pe care i-am descoperit în sângele sportivilor care le consumaseră, dar nu am putut spune la acea dată care e rolul lor”.

Nieman a mai spus că studiul de față a demonstrat că unii dintre acești metaboliți fac să „amuțească” o genă care e responsabilă pentru producerea de inflamații și pentru starea de durere de după antrenament. „Această genă, COX2, este aceeași ca cea asupra căreia acționează aspirina sau ibuprofenul”, mai explică el.

Deși ibuprofenul și alte medicamente anti-inflamatorii nesteroidiene sunt printre cele mai utilizate de sportivi, Nieman spune că ele pot provoca daune la nivel celular care de fapt produc inflamații după antrenamente.

„De aceea le recomandăm sportivilor să nu le utilizeze”, continuă el. „Spre plăcuta noastră surpriză, am descoperit că, în fapt, bananele au aceleași efecte pozitive fără însă a le avea și pe cele secundare”.

SOURCEMen's Health
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here