Atentie, drum periculos

24 octombrie 2007

Condusul a devenit in ultimul timp un lucru grozav. E asociat cu ideea de libertate. Are ceva sexy, atragator. Inseamna mobilitate. Acolo unde mergi, mergi cu indrazneala.Esti vesel, binedispus, optimist pentru ca stii ca ai puterea sa decizi cind pleci, unde pleci, cind ajungi si unde ajungi.

1-450poza-interior.jpg

Condusul a devenit in ultimul timp un lucru grozav. E asociat cu ideea de libertate. Are ceva sexy, atragator. Inseamna mobilitate. Acolo unde mergi, mergi cu indrazneala.Esti vesel, binedispus, optimist pentru ca stii ca ai puterea sa decizi cind pleci, unde pleci, cind ajungi si unde ajungi.

Apoi se intimpla nenorocirea. Ești nevoit sa iți schimbi serviciul și in locul biroului pina la care faceai 10 minute de mers pe jos lejer, acum trebuie sa conduci o ora dus, una intors. Cu alte cuvinte, “sa faci naveta”. Și iata cum mașina inceteaza sa mai fie un simbol al libertații, devenind un aspirator de bani, cu o singura indeletnicire – sa te duca la serviciu. Conform Departamentului de Transport al SUA, 78% dintre barbați sint nevoiți sa conduca pentru a ajunge la serviciu.

Deși nu avem o statistica, probabil ca și in România situația tinde sa se apropie de aceasta cifra. Intra in trafic in București luni dimineața și o sa te convingi. Deci sint șanse mari ca și tu sa fii unul dintre acești șoferi. Și n-ar fi nimic daca trebuie sa mergi doar dintr-un capat al orașului pina in celalalt – unii sint nevoiți sa faca naveta intre orașe, pe drumurile noastre veșnic de o calitate indoielnica, la fel ca și mulți dintre “partenerii de trafic” – dragii noștri compatrioți…

Rezultatul

Durere cronica de spate, oboseala, stres și urme de volan pe frunte. Daca insa vei pune in aplicare urmatoarele idei – in special antrenamentul – de la pagina urmatoare, vei reuși sa mai indulcești “amarul” unei navete de care nu ai cum sa scapi.

Antrenamentul navetistului

Incearca in mașina sau la sala aceste tehnici care iți protejeaza coloana vertebrala.

Condu “cu nasul in geam”

“Data viitoare cind te urci la volan, stai ca și cum cineva ți-ar fi turnat un pahar de apa rece pe spate”, te sfatuiește Dixie Stanforth, antrenoare de fitness la Universitatea Texas din Austin. Observa cum tragi umerii in spa¬te unul spre celalalt, cum se curbeaza coloana și cum contracți mușchii abdominali. “E exact poziția pe care ar trebui sa o aiba spatele tau atunci cind conduci”, spune ea. Acum aranjeaza oglinda retrovizoare – vei fi nevoit sa stai in aceasta poziție tot drumul, ca sa poți vedea bine ce se intimpla in spatele mașinii.

Folosește un rulou lombar

Daca așezi un rulou sau o perna intre regiunea lombara și spatar, vei putea menține curbura normala a coloanei vertebrale. Este cel mai important lucru pe care il poți face ca sa eviți intinderile musculaturii paravertebrale lombare in timpul nave- telor lungi, spun specialistii. Poți sa iți confecționezi singur un rulou sau poți sa cumperi o perna speciala de pe site-ul www.pillowcompany.com. O perna de avion e o alternativa buna.

Mai multe trucuri, in MH de septembrie.



Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți