Asigura-ti spatele

0
355

Simplu: tonifierea musculaturii si texibilitatea nu te ajuta sa eviti durerile de spate – exercitiile de rezistenta musculara fac acest lucru. “Sanatatea coloanei vertebrale nu tine de forta muschilor spatelui sau de elasticitatea lor”, spune dr. Stuart McGill, profesor de biomecanica vertebrala la Universitatea Waterloo (Ontario) si autor al volumului Afectiuni ale regiunii lombare.

“Conteaza doar antrenamentul care iti pregateste spatele sa reziste la efort o perioada lunga de timp.” Un alt factor, spune McGill, e “invatarea modelelor optime de activare a musculaturii”. Trebuie sa-ti convingi muschii care stabilizeaza coloana vertebrala sa sustina structurile spatelui pe durata oricarei activitati, pentru protectie maxima. Cercetatorii finlandezi au constatat ca barbatii cu o rezistenta musculara slaba la nivelul regiunii lombare sunt de 3-4 ori mai susceptibili de a dezvolta probleme in acea zona, decit cei cu o rezistenta acceptabila sau buna.

Asta deoarece rezistenta musculara deficitara la nivelul muschilor profunzi ai spatelui și muschilor abdominali -stabilizatori ai coloanei vertebrale cu nume ciudate precum multifidus, quadratus lumborum, longissimus, iliocostalis, latissimus dorsi și transverse abdominis -, impreuna cu existenta unor modele proaste de activare neuromusculara, conduce la incapacitatea de a sta pe scaun sau in picioare perioade de timp indelungate, avind o postura corecta.

Iar posturile defectuoase supun struc­turile paravertebrale la tensiuni care iti trans­forma coloana intr-un platan pe care se invirte tot mereu acelasi disc, cu aceeasi melodie – “Twist and Shout”. Ceea ce te vom invata aici e mai mult decit teorie. Sfaturile lui McGill – el e autorul a mai mult de 200 de studii despre accidentarile regiunii lombare si refacerea necesara – au fost verificate in viata de zi cu zi pe barbati activi.

De fapt, el e omul adeseori chemat atunci cind sportivi bogati si faimosi isi accidenteaza spatele. Tu esti norocos, fiindca vei intra in cabinetul lui doar la pretul acestei reviste. Noi iti asiguram spatele, amice.

Antrenamentul

Fa acest antrenament o data pe zi, in fiecare zi. Nu e nevoie sa lasi o zi de odihna intre antrenamentele pentru lombari, pentru ca ideea e sa ameliorezi rezistenta musculara si doar in plan secund sa cresti forta muschilor. In plus, daca efectuezi zilnic aceste exer­citii, iti vei tonifia muschii stabilizatori ai coloanei vertebrale, adica exact cei care se resimt in timpul unei crize de dureri lombare.

Executa exercitiile sub forma unui circuit, facindu-le consecutiv, fara pauze intre ele. In acelasi timp, poti incepe sa aplici strategia lui McGill – la birou sau la sala – ca sa ai un spate sanatos toata viața.

Despre cum poti evita la serviciu durerile de spate, ati la pagina 76 a MH de noiembrie.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here