Arde grăsimile rapid

8 ianuarie 2014

Descoperă un nou sistem de antrenament care topește kilogramele în plus, mărește mușchii și te scapă de plictiseala de la antrenamente în doar 10 minute

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Transpirația curge șuvoi de pe instructorul BJ Gaddour, specialist în îmbunătățirea performanței sportive, când un cronometru indică sfârșitul antrenamentului. El se apleacă, punând palmele pe genunchi. „Am nevoie de un pui de somn“, gâfâie el, prăbușindu-se pe salteaua pentru exerciții și afișând o grimasă exagerată. „Antrenamentul ăsta m-a terminat!“
Timpul total al exercițiilor: 10 minute.
Poate că Gaddour se sparge în figuri de dragul publicului – fotografi și personalul din producție –, însă balta de transpirație de la picioarele lui nu este o iluzie. În doar 10 minute, BJ a ars mai multe calorii și a făcut mai multe seturi de exerciții decât mulți bărbați care se antrenează câte jumătate de oră – și a încheiat doar unul dintre duzinele de antrenamente pe care le înregistrează pentru 10-Minute Torchers, 10minutetorchers.com. „Credeți că am transpirat mult acum?“, întreabă el. „Așteptați să vedeți următorul exercițiu. Va fi un tsunami!“
Exercițiile lui Gaddour (Torchers) sunt diferite de tot ce ai încercat până acum. Trebuie să ai cel mult o pereche de gantere și câțiva metri de podea liberă. Noua lui metodă de antrenament îți permite să-ți concepi propriul program dintr-un „meniu“ de 12 circuite. „Fiecare durează doar 10 minute, dar toate reprezintă provocări care îți vor solicita plămânii și-ți vor arde grăsimea“, spune BJ Gaddour. „Și cu cât le faci mai des, cu atât îți vor crește mai mult arderile metabolice.“

 

Antrenează-te ca niciodată
„Nu cred că garderoba mea a necesitat vreodată atâtea schimbări“, glumește BJ în timp ce-și scoate tricoul ud și alege altul. „Acesta e gri deschis“, spune el. „Să vedem cât de mult putem să-l închidem la culoare.“ În lumea lui Gaddour, transpirația este moneda de schimb și un barometru al efortului. „Permite-mi să-ți pun o întrebare“, îmi zice el. „Care a fost cel mai ușor antrenament din viața ta?“

Este o întrebare-capcană. Nimeni nu-și amintește de antrenamentele ușoare. Întotdeauna le ținem minte pe cele dificile, care ne fac să cerem îndurare în timp ce ne inundă creierele cu endorfine, motivându-ne astfel să vrem mai mult. Sistemul de antrenament al rezistenței metabolice creat de Gaddour reușește să obțină acest răspuns printr-o combinație de intervale și exerciții de rezistență care pun mușchii pe jar.

Fiecare antrenament este un circuit de 10 exerciții. Ele pot pune accentul pe anumite scopuri (mobilitate, rezistență, forță, pierderea grăsimii), tehnici (exerciții izometrice, antrenamente care utilizează greutatea corporală, exerciții efectuate într-un ritm anume) ori grupe musculare (picioare, brațe, zona mediană, spate). „Dar toate îți lucrează întregul corp și toate presupun să te lucrezi cât mai mult posibil“, spune BJ. „Sunt intense, însă tocmai dificultatea antrenamentului îți stimulează producția de hormoni de creștere, accelerând eliminarea grăsimii și creșterea masei musculare și îți provoacă metabolismul până la un nivel demențial.“

BJ Gaddour susține că un singur Torcher poate să-ți asigure aceeași intensificare a metabolismului ca un antrenament la sală de trei ori mai lung. „Iar dacă te inspiră asemenea rezultate, imaginează-ți ce poți să realizezi când combini două exerciții, ori trei – ori mai multe“, spune antrenorul.

Într-adevăr, combinarea circuitelor scurte de exerciții în antrenamente mari, personalizate, scoate la iveală adevărata putere a sistemului lui BJ Gaddour: fiecare antrenament este diferit față de cel anterior.

 

Topește grăsimea
Majoritatea planurilor de antrenament rămân neschimbate, la fel ca bărbații care le urmează. Cu acest sistem însă, poți crea 1.728 de antrenamente diferite, de 30 de minute fiecare, care îți vor menține corpul în alertă. „Programul de antrenament se schimbă încontinuu“, spune BJ, „la fel ca tine“.

El știe cel mai bine: în urmă cu 12 ani cântărea 124 de kilograme, avea circumferința taliei de 111 centimetri și se confrunta cu dureri de genunchi. „Sufeream pe plan fizic, emoțional și psihic.“ Nu a făcut nimic în acest sens, până când a văzut o poză cu el dintr-o vacanță. „A trebuit să văd acea fotografie, ca să declanșez transformarea dramatică despre care pot spune că mi-a schimbat viața.“ Și, după ce a avut grijă de propria persoană (acum grăsimea lui corporală variază între șase și opt procente), a început să-i transforme pe alții – pe mulți alții.  

 

Rămâi ancorat în joc
BJ Gaddour, unul dintre instructorii de top din SUA specializați în antrenamente metabolice, își atribuie succesul unei realizări fundamentale: oamenii preferă antrenamentele rapide și scurte. Circuitele Torchers de 10 minute s-au născut în urma orelor lui celebre de boot camp. „Acolo nu există monotonie, așa că mintea nu-ți zboară în alte locuri și astfel nu îți este afectată performanța.“ Când te gândești la alte lucruri decât la antrenamentul tău – termene-limită, ce să mănânci la cină –, acele gânduri pun stăpânire pe zone din creierul tău care altminteri ar transmite mesaje mușchilor, arată un studiu publicat în European Journal of Applied Physiology. „Treci prin mișcările din antrenament, însă nu lucrezi suficient de intens pe cât ai putea“, spune autorul studiului, Michael Agnew. Rezultatul? Plictiseală, rutină și câștiguri reduse.

„Când schimbi un antrenament mai lung și repetitiv cu circuite scurte, ești obligat să te concentrezi asupra sarcinii respective. Nu există loc pentru plictiseală“, spune BJ. „Iar după o vreme, se petrece ceva amuzant: exercițiul nu mai e o sarcină neplăcută, ci o pasiune, iar tu abia aștepți să te antrenezi – și vrei să amâni tot mai puține dintre antrenamente.“ 

 

Scapă de scuze
Când sari peste un antrenament, șansele tale să renunți la altul (și la altul, și la altul) cresc cu 61%, potrivit unei cercetări britanice. „Iar o singură întrerupere poate determina apariția unor sentimente de eșec atât de copleșitoare, încât, în cele din urmă, ajungi să renunți“, spune John Raglin, profesor la Universitatea Indiana.

Soluția: menține-ți planul de fitness flexibil. Nu-i exclus să fii prea ocupat ca să te antrenezi o oră ori să ajungi la sală. Jumătate dintre exercițiile Torcher presupun să-ți folosești doar propria greutate corporală; pentru celelalte ai nevoie de două gantere. „Cât timp ai doi metri de podea disponibili, ești gata de acțiune“, spune BJ Gaddour. „Acest sistem de antrenamente distruge orice obstacol care stă între tine și forma ideală. Poți găsi întotdeauna 10 minute libere, nu-i așa?“

 

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți