Apasa pe accelerator

24 octombrie 2007

Alergam de cind am inceput sa impartim teritoriul cu animalele de prada. Deci cum se explica faptul ca unii dintre noi nu stiu sa alerge? Exista o multime de motive: joburile care predispun la sedentarism, masinile, canapelele, lenea.

1-371poza-interior.jpg
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Alergam de cind am inceput sa impartim teritoriul cu animalele de prada. Deci cum se explica faptul ca unii dintre noi nu stiu sa alerge? Exista o multime de motive: joburile care predispun la sedentarism, masinile, canapelele, lenea.

Nevoia de miscare nu prea mai exista, iar muschii nostri sint din ce in ce mai putin folositi. Prea putini oameni simt imboldul sa schimbe aceasta situatie. Pregateste-te sa inveti cum sa arzi mai eficient grasimea. Alergarea topeste stratul adipos, asa cum nici o alta activitate fizica nu o face. Cu ajutorul citorva mici trucuri vei reusi sa alergi mai repede si mai mult, chiar decit stramosii tai foarte indepartati.

Pentru ca atletii de top se bucura de atita glorie atunci cind devin campioni, nu este de mirare ca antrenorii, oamenii de stiinta si chiar sportivii cauta permanent noi tehnici care sa le imbunatateasca performantele. Sa il luam ca exemplu pe Meb Ketezighi, cel care a cistigat medalia de argint la maraton la Olimpiada de la Atena.

El se antreneaza cu ajutorul unor metode la care marele maratonist al anilor \’70, Bill Rodgers, nu s-ar fi gindit niciodata – pedalare pe bicicleta, exercitii pliometrice, exercitii de forta. (Iar Meb probabil ca nu s-a gindit niciodata sa manince ceea ce lui Bill ii placea atit de mult – pizza cu maioneza.) Aceleasi metode care i-au fost de folos lui Ketezighi te pot ajuta si pe tine. Este timpul sa renunti la vechile idei si sa te antrenezi dupa metode noi si extrem de eficiente.

Idee veche – Te-ai nascut cu un anumit ritm al mersului, pe care nu il poti modifica.

Idee noua – Gaseste ritmul cel mai eficient.

Alergatorii de elita se misca mai eficient decit oricare dintre noi, folosind mai putina energie, indiferent de viteza. Un ritm eficient e confortabil si reduce riscul accidentarilor. Pina de curind, antrenorii de atletism si specialistii in biomecanica au crezut ca modelele individuale de alergare sint prea complicat de inteles, astfel incit un sportiv amator sa poata alerga ca un campion. Ultimele studii arata ca oricine isi poate modifica in bine stilul de alergare, cu rabdare si disciplina. insa trebuie sa faci cite o modificare pe rind si sa o exersezi pe fiecare pina cind intra in obisnuinta.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți