Antrenează-te cu premianții Cover Model 2015

0
1094

De Iulia Pocol. Foto: Greenmind Studio.

Laurențiu Cical

Antrenor de fitness și instructor personal

Cover Model 2015: Premiul publicului

Conform sfaturilor lui Laurențiu, o oră de antrenament este suficientă în fiecare zi. Cele 60 de minute ar trebui să cuprindă încălzirea dinainte de antrenament, antrenamentul propriu-zis și minutele de stretching de după. Organismul are nevoie de timp de acomodare la efortul fizic, ceea ce înseamnă că evitarea acestor momente de acomodare înainte și după antrenament pot duce la dezechilibre și afecțiuni pe termen lung.

„A fi un antrenor de succes înseamnă să trăiești prin și pentru sport, să fii un model de urmat, să îți determini clientul să își atingă obiectivele, fără a-i impune acest lucru, insuflându-i pasiunea și ambiția de a face sport.“

Aceasta este descrierea lui Laurențiu Cical, atunci când vine vorba de instructorii de fitness. Din aceeași categorie face parte și el, unul dintre cei mai buni Master Traineri din cadrul școlii Fitness Scandinavia.

Laurențiu are valori bine stabilite: profesionalism, performanță, multă energie pozitivă și capacitatea de a se autodepăși. Sportul face parte din viața lui încă de când era mic – și-a petrecut copilăria jucând fotbal, ajungând chiar să joace la FC Național București. Deși a avut câteva probleme de sănătate, tenacitatea, ambiția și pasiunea lui pentru sport l-au determinat să continue și să-și transforme pasiunea pentru sport într-o carieră, aceea de instructor de fitness.

Laurențiu spune că totul se schimbă atunci când practici sportul din pasiune. „Îi adaugi suflet, convingere și valoare personală, făcându-l să devină nu doar activitatea zilnică pe care o practici cu plăcere, ci o parte din tine, din mintea ta și din condiția ta.“

De asemenea, susține că oamenii ar trebui să fie puternici, din toate punctele de vedere. „Pentru a considera că ai un organism sănătos și puternic, ar trebui să te bucuri de un echilibru între minte, corp și suflet, iar fitnessul te poate ajuta să obții asta“, spune el. Sportul, în opinia lui, nu înseamnă doar mișcare, ci implică și fericire și împlinire personală.

Când vine vorba de antrenamente, Laurențiu preferă antrenamentele de tip funcțional, în care sunt implicate mai multe grupe musculare, antrenamente cărora încearcă să le ridice nivelul de complexitate, în funcție de nevoile și cerințele fiecărei persoane în parte. Antrenamentul funcțional se bazează, în primul rând, pe exercițiile care implică antrenamentul corpului pentru activitățile efectuate zi de zi. Are numeroase beneficii, iar atunci când este realizat corect, poate să ducă la o mai bună mobilitate a articulațiilor, la o mai bună mișcare generală a corpului și la dezvoltarea echilibrului fizic și moral. Pentru a fi eficient, acest tip de antrenament ar trebui să includă exerciții progresive, pentru toate nivelurile de rezistență.

Iată care sunt lucrurile pe care Laurențiu ți le-ar spune înainte să începi antrenamentele:

Învață, pentru a te antrena corect

Pentru ca un antrenament să fie eficient și realizat corect, ar trebui să fie efectuat după sfaturile unui instructor de fitness profesionist. Antrenamentele individuale, realizate incorect, pot duce la accidentări grave și la efort inutil, fără rezultate. Laurențiu nu recomandă antrenamentele pe care le găsești pe Internet, de exemplu, ci mai degrabă sfaturile unui instructor dintr-o sală de sport.

Minte sănătoasă în corp sănătos

Când vine vorba de un stil de viață sănătos, Laurențiu consideră că antrenamentul nu este suficient. O dietă echilibrată este un ingredient extrem de important atunci când vine vorba de obținerea unui corp armonios. În plus, recomandă evitarea dietelor stricte și înlocuirea acestora cu o alimentație sănătoasă.

Niciun antrenament fără încălzire

La capitolul efort fizic, încălzirea are un rol important. Laurențiu susține că există trei etape care trebuie respectate la fiecare antrenament, și anume: ridicarea temperaturii corpului (aceasta constă în cinci minute de cardio, fie alergare pe bandă sau în aer liber, fie cycling sau săritul coardei), încălzirea generală (exerciții de mobilitate, de exemplu) și stretchingul de la finalul antrenamentului, care joacă și el un rol important.

>>Antrenează-te cu Laurențiu Cical<<<



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here