De ce sunt antrenamentele boot camp atât de eficiente

0
982
Oamenii de știință confirmă: orele exerciții boot camp de mare intensitate sunt exact lucrul de care ai nevoie pentru scădere în greutate, pentru a pune mușchi și pentru multe altele.
Oamenii de știință confirmă: orele exerciții boot camp de mare intensitate sunt exact lucrul de care ai nevoie pentru scădere în greutate, pentru a pune mușchi și pentru multe altele.

Atunci când îți propui să ajungi să fii în formă, ai de ales între o mulțime de ore de aerobic de grup, care mai de care mai complicate și mai scumpe. Dar știința ne spune că nimic nu e la fel de eficient precum clasicul antrenament boot camp.

Un studiu recent realizat de Consiliul American pentru Exercițiu (ACE) a analizat eficacitatea antrenamentelor boot camp și a concluzionat că sunt printre cele mai bune opțiuni de exerciții de grup. Antrenamentele care sunt de obicei simple, cu foarte puțin echipament în afara greutății propriului trup, sunt extraordinare nu doar pentru slăbit și pus mușchi, dar și pentru a te învăța să realizezi într-un mod mai eficient activitățile de zi cu zi.

Pentru acest studiu, șase femei și șase bărbați cu vârste între 19 și 29 de ani au făcut 40 de minute de antrenament boot camp. Cercetătorii au măsurat consumul de oxigen și consumul caloric, precum și ritmul inimii.

Antrenament funcțional

Abilitatea de a face față cu succes activităților zilnice nu ar trebui neglijată. Unul din autorii studiului, John Porcari, profesor de știința exercițiului și sportului și director al programului de fiziologie de la Universitatea Wisconsin, La Crosse, evidențiază că boot camp pune accentul pe latura funcțională a antrenamentului și nu doar pe forță. Iar acesta este un beneficiu de luat în seamă al acestul tip de program sportiv. Porcari a declarat pentru Time că „boot camp te învață că ai un corp și nu doar un grup de obiecte grele pe care trebuie să le târâi prin lume”.

Slăbit

Un alt avantaj evident al orelor de boot camp este ajutorul pe care ți-l pot oferi ca să scapi de kilogramele pe care nu vrei să le mai cari după tine. Participanții la acest studiu au ars, în medie, 7.8 calorii/ minut. Asta înseamnă aproape la fel de mult ca orele de spinning, care te ajută să arzi 9.8 calorii/ minut. Boot camp-ul însă include și antrenament de forță. Iar pe termen lung, asta duce la intensificarea arderilor și deci și la schimbări în compoziția corpului.

Antrenament HIIT (high intensity interval training)

Studiul a mai arătat că programul boot camp a crescut ritmul inimii la nivel comparabil cu programele HIIT, aliatul considerat cel mai de nădejde când vine vorba de slăbit și pus mușchi. Ritmul mediu al inimii participanților la studiu a fost de 77% din ritmul maxim dar a ajuns chiar și până la 91%. La HIIT, ritmul inimii urcă până la 80% din maxim iar apoi revine la 50-65%. Variațiuni similare au fost observate și în programele boot camp.

Una peste alta, dacă ești în căutare de metode eficiente pentru slăbit și câștigat masă musculară, o oră de boot camp pare să fie alegerea cea mai bună.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here