4 schimbări pentru un antrenament în aer liber iarna mult mai plăcut

0
629
E așa de simplu să schimbi câte ceva încât să sporești plăcerea momentului de alergat prin aerul înghețat, încât ar fi păcat să n-o faci.
E așa de simplu să schimbi câte ceva încât să sporești plăcerea momentului de alergat prin aerul înghețat, încât ar fi păcat să n-o faci.
Poate ești mahmur după o noapte în oraș cu băieții sau poate ai avut o săptămână foarte grea la birou. Indiferent de motiv, mersul fie la sală fie la o tură de alergare e destul de dificil în general. Darămite într-o zi friguroasă de iarnă! Sigur că înțelegem, frigul face să fie mult mai ușor să stai în pat decât să ieși la sport. Și totuși, accelerarea ritmului inimii pentru un timp și transpirația sunt bune pentru sănătate și nu ar trebui să renunți la ele. Așa că de ce să nu te folosești de sfaturile noastre care promit să îmbunătățească felul în care simți antrenamentul de iarnă în aer liber?

 1. Fă-ți încălzirea înainte să ieși.

Nu te învinuim că amâni cât poți de mult părăsirea culcușului cald în decembrie. Ba chiar îți dăm și o veste bună: tărăgănarea încă puțin a momentului în care începi să înfrunți frigul ar putea fi un lucru bun, spune Dan Giordano, DPT, CSCS, cofondator al Bespoke Treatments din New York. Atenție însă, prin „tărăgănare” se referă de fapt la minutele de încălzire.

„Dacă te încălzești înăuntru vei accelera fluxul sanguin în mușchi înainte să ajungi în frigul de afară”, spune Giordano. „Accelerează ritmul inimii – în felul ăsta îți pregătești mai bine și plămânii pentru treaba grea pe care o au de făcut, anume să te ajute să respiri cum trebuie pe ger.”

Giordano mai spune că încălzirea asta nu trebuie să fie prea lungă sau intensă. Încearcă să-ți masezi puțin gambele și să faci câteva jumping jacks sau mountain climbers.

2. Nu alerga singur – mai ia pe cineva cu tine.

Deși antrenamentul de unul singur poate fi cea mai bună metodă de relaxare după o zi grea, iarna poate fi mai motivant să îți propui să alergi cu cineva.

„Motivația și voința de a face sport iarna pot fi considerate cauze aproape pierdute”, spune Steve Kamb, creator al Nerd Fitness și autor al Level Up Your Life„Tocmai de aceea e important să planifici cu un partener de alergare. Cu siguranță o să te simți mai bine (sau măcar mai puțin prost, în funcție de tipul de antrenament)  alergând împreună cu cineva”.

Mai mult, alergarea cu cineva pe care îl consideri mai bun ca tine la capitolul sport te poate face să alergi și tu mai mult și mai repede (cu până la 200% mai mult, de fapt), conform unui studiu realizat la Kansas State University.

3. Hidratează-te, hidratează-te, hidratează-te.

În lunile de vară e foarte posibil să arăți ca și cum doar ce ai fi ieșit din duș după câteva minute de alergare. Iarna însă nu prea e așa. „E important să nu uiți să bei apă pentru că, deși probabil nu transpiri ca vara, efortul fizic e tot mare și îi poți face față mult mai bine dacă te hidratezi cum trebuie”, spune Conor Murphy, antrenor la Reebok CrossFit One.

Chiar și fără sport, Mayo Clinic recomandă bărbaților să bea 3 litri de apă pe zi. Dacă nu simți neapărat nevoia să bei, setează-ți alarma la fiecare 15 sau 30 de minute. Alergi mai mult de o oră? Atunci adaugă și niște electroliți.

4. Aplică cum trebuie „metoda cepei” la îmbrăcăminte.

E un fapt incontestabil că straturile de îmbrăcăminte sunt foarte importante iarna. Totuși dacă transpiri tare e mult mai greu să păstrezi temperatura optimă a corpului. Tocmai de aceea e esențial să ai un echipament corepunzător, spune Brian Eppley, director al ASICS.

„Pentru activități solicitante cum ar fi alergarea sau alpinismul, ai nevoie de un strat de bază, primul de pe piele, care să absoarbă transpirația”, spune Eppley. „Ăsta e primul pas pentru a te asigura că nu ți-e frig. Pe deasupra ai putea să porți un strat care să permită vaporilor să treacă dar care, totodată, ține frigul la distanță. În felul acesta o să rămâi cald și uscat pe tot parcursul alergării tale de iarnă”. Și deci sunt o să-ți placă mai mult.

 



SOURCEMen's Health
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here