Antrenament de campioni mondiali

19 mai 2011

Victor Mihalachi și Liviu Dumitrescu deveneau, anul trecut, la Poznan, dublu campioni mondiali la canotaj. Învață de la ei!

Vîslește
Vîslitul este un exercițiu foarte complex, care aduce beneficii atît aparatului cardiovascular, cît și întregii musculaturi.

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

Victor Mihalachi și Liviu Dumitrescu deveneau, anul trecut, la Poznan, dublu campioni mondiali la canotaj. Învață de la ei!

Vîslește
Vîslitul este un exercițiu foarte complex, care aduce beneficii atît aparatului cardiovascular, cît și întregii musculaturi.

Găsește în sală aparatul de vîslit. Deși nu pare decît o mașinărie cu scaun, suport pentru picioare, mîner, lanț etc., pe care te urci și îți glisezi corpul înainte și înapoi, nu e doar atît. Este un aparat complex, care îți solicită gîndirea, coordonarea și îndemînarea. Ca în cazul oricărui exercițiu, trebuie utilizată forma corectă, echilibrul forțelor trebuind să fie dispus astfel încît o mînă să nu fie mai solicitată decît cealaltă, pentru ca beneficiile să fie maxime, iar riscul accidentării – minim.

Pasul 1: Încălzește-te cu mișcări de stretching.
Pasu 2: Pune-ți picioarele în suport și fixează cureaua la 1 centimetru proximal de articulația degetelor cu talpa. Acest lucru va asigura faptul că piciorul se îndoaie în mod corespunzător. Calcîiul ar trebui să rămînă ferm pe loc.
Pasul 3: Prinde mînerele cu genunchii flexați. Apasă corpul împotriva picioarelor. Ține brațele drepte și relaxate. Apoi, împinge înapoi cu picioarele, păstrînd cablul drept.
Pasul 4: În timp ce împingi înapoi și extinzi picioarele, folosește brațele pentru a trage de mîner înspre abdomen, deasupra buricului. Nu arcui spatele și nu îndoi șoldurile în timp ce tragi de mîner înspre tine. Împinge din picioare și trage din brațe, lucrînd în tandem. O modalitate bună de a te asigura că nu suprasoliciți spatele este aceea de a strînge omoplații împingînd pieptul înainte în timp ce glisezi în spate.
Pasul 5: În poziția de extensie, picioarele ar trebui să fie aproape (dar nu total) blocate, coloana – alungită și dreaptă, antebrațele – în poziție orizontală și coatele – în spatele pieptului.
Pasul 6: Alunecă apoi înainte cu genunchii îndoiți, îndreptînd brațele și păstrînd cablul  drept în timp ce se retrage.

Nu face greșeli
– Nu te lăsa prea tare pe spate și asigură-te că ai mutat greutatea corpului destul de în față în timp ce faci mișcarea!
– Nu încărca prea tare în spate! Cea mai mare parte din mișcare trebuie făcută de mîini și picioare.
– Expiră în timp ce te tragi în spate, inspiră pe măsură ce revii la poziția inițială!
– Nu îți lăsa bărbia în piept, ține capul sus! Asta te va juta să respiri corect și ușor.

Diversifică

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!