Cum să scapi de 2cm de grăsime adbominală cu doar 7 minute pe zi

0
396
Problema omului modern: vrei să fii puternic, bine făcut și în formă dar nu ai întotdeauna timp să mergi o oră la sală după muncă.
Problema omului modern: vrei să fii puternic, bine făcut și în formă dar nu ai întotdeauna timp să mergi o oră la sală după muncă.

E oare posibil să fim în formă cu o „investiție” de timp de doar câteva minute pe zi?

E o întrebare obișnuită și una cărora experții în fitness încearcă demult să-i găsească răspuns. Acum, în sfârșit, un nou studiu susține eficacitatea unui antrenament ultra-scurt. Conform cercetării publicate în Journal of Sports Medicine and Physical Fitness doar 7 minute de exerciții pe zi te pot ajuta să te simți și chiar să fii în formă.

 

Participanți la studiu au fost 29 de adulți cu greutate normală, care nu făceau sport în mod obișnuit. Jumătate s-au antrenat zi de zi timp de șase săptămâni iar jumătate și-au continuat viața fără activitate fizică de dinainte. Antrenamentul primului grup consta într-un program de 12 exerciții, timp de 7 minute. Acesta includea câte 30 de secunde de jumping jacks, flotări simple și cu rotație, genuflexiuni normale și la perete, step-ups, abdomene, stat în planșă și în planșă pe o parte, alergat cu genunchii la piept sau normal și exerciții pentru tricepși cu un scaun. Între tipurile de exerciții se luau câte 10 secunde de pauză.

Chiar și fără vreo schimbare de dietă, în cadrul grupului sportiv s-au observat schimbări semnificative la nivelul compoziției corpului. După șase săptămâni cantitatea de grăsime a scăzut cu 2.1% în medie, ceea ce înseamnă că fiecare a dat jos cam 2kg de grăsime. De asemenea, participanții din acest grup au pierdut aproximativ 2cm din dimensiunea taliei.

Dar oare chiar e posibil să îți faci un corp „tare ca piatra” cu doar 7 minute de exerciții pe zi? Antrenorul Tony Gentilcore spune că e important să-ți gestionezi cu cap așteptările și să nu te lași dus de val.

Exercițiile de rezistență, în acest caz asigurate de propria greutate corporală a participanților, pot crește țesutul slab și arde grăsimi, spun cercetătorii.

„Este un exemplu perfect pentru ‘puțin e mai bine decât nimic’ ”, spune el. „Da, sigur că o să se vadă rezultate mai ales pentru cei care fac exercițiile constant. Problema e că, cel mai probabil, la un moment dat o să te plafonezi cu acest gen de exerciții care folosesc doar propria greutate corporală. Vei atinge un nivel de platou și nu o să continui să vezi îmbunătățiri. Tipii care au mai mult de dat jos sau cei pentru care sportul e ceva complet nou vor vedea rezultate pentru ceva mai mult timp, dar nu foarte mult! Studiul de față a durat doar șase săptămâni și nu e deloc clar dacă progresul ar fi continuat.

Fără antrenament progresiv în durată și dificultate, mă îndoiesc că se poate vedea o evoluție constantă în ce privește forța sau masa musculară”, spune Gentilcore. Asta pentru că o creștere constantă a forței și a dimensiunii mușchilor cere din ce în ce mai multe repetări și o dificultate din ce în ce mai mare a exercițiilor.

Așa că, pe scurt, dacă vrei mai mult trebuie să faci din ce în ce mai mult. Dar asta nu înseamnă nicidecum că programul de antrenament de 7 minute e inutil! Autorii studiului evidențiază că poate fi un excelent început într-ale sportului sau un antrenament bun pentru cei obișnuiți cu mersul la sală dar care au foarte puțin timp la un moment dat.

Deci în zilele în care ești blocat acasă, fără gantere prin apropiere, programul de 7 minute poate fi un real ajutor ca să simți că ai făcut, totuși, ceva. Mâine poimâine, îndată ce te mai eliberezi puțin, poți trece la ceva mai provocator, mai greu sau care să dureze mai mult. Așa o să continui să vezi și să resimți progrese atât în ce privește forța cât și masa musculară.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here