Abdominalii la vedere

0
89

Uita pentru o secunda faptul ca aspectul abdomenului determina in mare masura cit de bine vei arata pe plaja vara aceasta – și cit de bine vei juca volei. Ma voi intoarce la aceste aspecte curind.

Preocuparea pentru abdomen este mai profunda. Te zbați pentru un “six-pack” de parca viața ta ar depinde de acest lucru, și iata ca știința demonstreaza ca așa e de fapt. La o intilnire recenta a Asociației Nord-Americane pentru Studiul Obezitații, cercetatorii au declarat ca circumferința abdominala are o importanța mai mare in aprecierea riscului de imbolnavire, decit greutatea pur și simplu sau indicele de masa corporala (IMC).

Cardiologul Arthur Agatston, autor al carții The South Beach Diet, vede lucrurile cam așa: “Grasimea intraabdominala este diferita și mai periculoasa decit grasimea localizata in alte parți ale corpului. Spre deosebire de grasimea subcutanata, cea atata in cavitatea abdominala, care adera la organele interne, este asociata cu creșterea nivelului proteinei C-reactive (PCR) și alți markeri ai intamației, conducind la apariția bolilor cardiovasculare.”

Ești in continuare motivat?

Bine. Te credem pe cuvint ca o sa renunți la cartofi prajiți și maioneza. Amintește-ți, daca procentul de grasime din corpul tau este prea mare, nu conteaza cit de inteligent iți antrenezi mușchii abdominali – tot nu vei avea nici o șansa sa ii vezi. In cazul barbaților, un procent mai mare de 10 inseamna ca mușchii abdominali sint ascunși sub grasime.

In urmatoarele luni, antreneaza-ți abdomenul urmind pașii prezentați in acest articol și incearca sa pui in practica sfaturile oferite de catre nutriționista Nancy Clark, autoarea unui ghid de alimentatie pentru sportivi: “Fac doua sendvișuri cu unt de arahide și miere in fiecare zi; pe unul il maninc la ora 11, iar pe al doilea la ora 3”, spune Clark.

“Abține-te sa maninci junk food la aceste gustari intermediare. Deși par inofensive, sint foarte bogate in calorii.” Maninca inteligent (cereale integrale și surse bogate in proteine), dar cantitativ mai puțin decit o masa de prinz sau o cina. in felul aces-ta vei avea mai multa energie pentru antrenamentul de dupa-amiaza sau seara.in plus,iți vei menține constant nivelul insulinei.

Cind insulina este in exces (din cauza unei cantitați prea mari de zaharuri consu-mate), se va intoarce impotriva ta, favorizind depozitarea grasimii la nivelul abdomenului (și nu numai). Sau mai grav: “Atunci cind pancreasul obosește producind ani la rind insulina in exces, incep sa se formeze placi de aterom la nivelul arterelor, ceea ce crește riscul de infarct de miocard și accidente vasculare cerebrale”, spune dr. Agatston. Dar hai sa nu mai vorbim despre aceste lucruri urite. E timpul sa mergem la sala și apoi la plaja.



1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here