Un antrenament pentru abdomen dar fără abdomene

0
1466

Atunci când vine vorba de antrenamente pentru partea superioară a corpului, foarte adesea simplitatea dă cea mai bună rețetă. Andy Speer, faimos în calitate de inventator al antrenamentului Anarchy Abs de la Men’s Health, recomandă o serie de exerciții care vor activa fiecare mușchi al trunchiului.

În loc de diverse tipuri de abdomene care lucrează partea superioară a corpului prin contractarea urmată de eliberarea mușchilor din poziție culcată, exercițiile din postură de planșă și hollow-body (întins pe spate, cu brațele în prelungirea trunchiului și picioarele ridicate la 30 de grade) antrenează foarte bine și stabilitatea. Asta înseamnă că trebuie să menții contractura și un aliniament corect al coloanei vertebrale în ciuda forțelor oponente (care te trag în jos, practic).

Aceste exerciții pentru stabilitate activează mușchii abdominali din profunzimea trunchiului. În acest fel ajută foarte mult la adoptarea și păstrarea unei poziții corecte și, drept urmare, contribuie la sănătatea coloanei vertebrale și la un spate care nu doare.

Antrenamentul compus din aceste exerciții se numește Tabata. Numele i se trage de la al omul de știință japonez Izumi Tabata, care a a descoperit că antrenamentele HIIT (high-intensity interval training) în care 20 de secunde de mișcare sunt alternate cu 10 secunde de pauză activează „în același timp sistemele aerobe și anaerobe”. Urmăriți clipul de mai sus pentru a vedea exact cum trebuie să arate antrenamentul propus de Speer.

Instrucțiuni: Executați exercițiile în ordinea listată, alternând 20 de secunde de exercițiu cu 10 secunde de pauză.

O rundă include:

  1. Flotări.
  2. Menținerea poziției hollow-body.

Executați trei până la cinci runde.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here