Un exercițiu care îți va lucra șoldurile încât să nu îl uiți prea ușor

0
1084

Suntem mereu în căutarea celor mai bune mișcări pe care încă nu am ajuns să le facem. Fie că este vorba de un nou exercițiu care lucrează mușchii mai puțin implicați de obicei sau doar de o variație a mișcărilor noastre preferate, ne place la nebunie când antrenorii noștri ne sugerează noi metode de antrenament. Cu cât mai eficiente cu atât mai bine, desigur!

Exact asta e ceea ce am aflat de la  Joey Thurman, autor și antrenor, cel care ne-a arătat mișcarea despre care scriem acum și pe care o poți vedea în clip. Se numește  abducția de șold Copenhaga (Copenhagen Hip Abduction) – din păcate nu știm să îți spunem de ce. Cu siguranță însă, deși are numele acesta de neînțeles, e un exercițiu destul de greu și deci foarte eficient.

„E excelent pentru abductori, oblici și umeri”, spune Thurman. Ne place foarte mult cum sună precizarea asta pentru că acestea sunt unele dintre grupele musculare cel mai puțin lucrate. Așa că merită încercată sugestia sa.

Începe din poziție de planșă pe o parte. Fixează piciorul de deasupa pe un obiect puțin înalt, cum ar fi o măsuță sau un taburet. Îndoaie piciorul de dedesubt. „Apoi, cu abdomenul încordat, lasă-te în jos până șoldul aproape atinge solul și ridică-te le loc, până ce tot corpul ajunge din nou în poziție perfect dreaptă”, descrie Thurman mișcarea.

De fapt, nu faci decât să te „legeni” în sus și în jos, sprijinindu-te pe antebraț. „Abductorii sunt cei care te ajută să îți menții echilibrul și de aceea sunt solicitați la maxim de exercițiu. Nici umerii și nici oblicii însă nu scapă de efortul generat de ridicări și coborâri”, continuă Thurman.

Acest exercițiu contribuie mult și la dezvoltarea mobilității, ceea ce e foarte bine dacă faci sporturi sau antrenamente care implică mișcări laterale (ski, înot).

Cu siguranță însă nu e pentru novici într-ale fitness-ului! Thurman recomandă să  faci doar câteva repetări o dată, mai ales la început. Când ajungi la statutul de veteran, poți spera să ajungi până la 12 – 15 repetări de câteva ori pe săptămână.

Abducția de șold Copenhaga e un exercițiu care îți va îmbunătăți mobilitatea întregului corp. În ciuda numelui ciudat și (încă) neexplicat, ar trebui s-o încerci și tu. Merită efortul!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here