Îmbunătățește-ți performanța la antrenamentele intesive de interval cu o „șmecherie” de 3 minute

0
943
Poate că sună contraintuitiv, dar studiile științifice arată că meditația mindful îmbunătățește semnificativ performanța la antrenamentele intensive de interval (AII).
Poate că sună contraintuitiv, dar studiile științifice arată că meditația mindful îmbunătățește semnificativ performanța la antrenamentele intensive de interval (AII).
Meditația și antrenamentele intesive de interval (AII – High Intensity Interval Training) ar putea să pară diametral opuse. Practic, atunci când faci burpee-uri explozive sau ridici greutăți, te gândești la orice altceva mai puțin la a fi calm. Și totuși, sunt două lecții extrem de importante pe care le poți învăța din lumea meditației: rămâi calm și controlează-ți respirația.

În timpul AII, controlul asupra respirației (și implicit al ritmului de execuție) e esențial. Dacă incluzi anumite elemente de meditație în acest antrenament, îți poți îmbunătăți performanța și deci poți maximiza rezultatele.

„Pentru mulți sportivi începători, neștiința dozării efortului și a găsirii unui ritm potrivit de execuție reprezintă o mare provocare.  De aceea e esențial să înveți să respiri cum trebuie”, explică el.

Meditația te poate ajuta și să te concentrezi mai bine asupra execuției pentru a putea vedea un progres susținut, spune Jessica Kidd, antrenor certificat AII și nutriționist. „AII necesită concentrare. O intenție clară, explicită de a rămâne cu mintea calmă în acele momente de intensitate maximă nu poate decât să ajute”, spune ea. Iar studiile confirmă: conform unei cercetări publicate în iunie 2017 în Journal of Cognitive Enhancement, sportivii care fac zilnic exerciții de meditație au performanțe semnificativ mai bune la AII.

Din meditație poți învăța și cum să îți controlezi ritmul inimii prin controlul respirației. „Respirația profundă, prin care mai mult oxigen ajunge la celule și în sânge, te face să ai mai multă energie”, spune Kevin Bailey, C.S.C.S., specialist în medicină sportivă.

Mai mult, te poate ajuta și să elimini gândurile negative care îți sabotează performanța, transformându-le într-unele mai constructive, care să te ajute mai degrabă decât să-ți pună piedici. „AII reprezintă o mare provocare pentru psihic. De aceea e foarte important să înveți să îți controlezi mintea și să nu o lași ca, datorită efortului foarte mare, să te poarte înspre gânduri negative”, spune Sherwood.

Deci cum poți aduce meditația alături de AII? În primul rând poți să faci exerciții de meditație înainte de a începe cu flotări, fandări și genuflexiuni. „Încearcă între trei și cinci minute de exerciții de concentrare a respirației înaintea antrenamentului. Menține-ți atenția asupra respirației și în timpul încălzirii”, mai recomandă Sherwood.

Nu uita că îți poți controla starea de spirit prin controlul asupra respirației. „Dacă la un moment dat simți că nu mai poți și îți vine să renunți, concentrează-te pe respirație și continuă să te miști. S-ar putea să fie nevoie doar să încetinești puțin ritmul și să respiri mai adânc”, continuă Sherwood. Ascultă-ți corpul.

După antrenament poți face streching stând așezat timp de 60 de secunde și făcând un mic exercițiu de mindfulness, respirând pentru a-ți concentra atenția asupra ta, felicitându-te pentru efortul pe care l-ai dus la bun sfârșit.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here