4 motive pentru care ar trebui să faci sport în aer liber iarna asta

2
659
Provocarea iernii poate fi față de tine însuți - gândește-te că ai putea stabili un nou record personal!
Provocarea iernii poate fi față de tine însuți - gândește-te că ai putea stabili un nou record personal!

Unele lucruri sunt pur și simplu mai greu de acceptat: schimbarea conducerii la locul de muncă, noua prietenă cam ciudățică a fratelui tău, pudra proteică nu tocmai bună pe care au început să o vândă la sala unde mergi tu, alergatul pe afară când mercurul termometrului se încăpățânează să rămână jos. Da, e normal, nimănui nu-i place să înghețe bine nici măcar pentru scopul nobil al unui corp de vis. Dar poate dacă ai ști ce avantaje are sportul în aer liber în lunile reci ale anului, ți-ai schimba puțin atitudinea.

„Păstrarea rutinei antrenamentului pe timp de iarnă poate fi foarte dificilă”, spune Rhys Athayde, antrenor la sala The Dogpound din New York (sală la care merg celebrități cum ar fi manechine de la Victoria’s Secret sau alergătorul olimpic Miles Chamley-Watson). „Soarele răsare mai târziu și apune mai devreme, corpul începe în mod natural să stocheze mai multă grăsime iar mâncarea de Crăciun e excelentă, așa că nu e prea greu să pui câteva kilograme pe tine”.

Kilograme în plus? Nu, mulțumesc! Dar asta nu e deloc singura rațiune pentru care antrenamentele în aer liber sunt recomandate chiar și iarna. Iată patru motive în plus.

  1. Îți stimulează metabolismul.

Corpul e nevoit să facă un efort mai mare pentru a păstra temperatura internă optimă atunci când ești într-un mediu cu temperatură scăzută, spune Dale Collins, MS, CSCS, fiziolog la Departamentul de Apărare al SUA. „Efortul acesta înseamnă consum caloric mai mare. Efectul se vede în mod special asupra celulelor maro de grăsime (un tip de grăsime care consumă energie, care se găsește în special în corpurile sportivilor și ale celor cu o proporție ridicată de țesut muscular)”.

Evident, consumul caloric depinde de masa musculară a persoanei și de temperatura de afară. Un studiu din 2014 publicat în Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism a arătat că oamenii au mai mulți markeri genetici pentru grăsime maro în timpul iernii, ceea ce ar putea indica un consum caloric superior pentru asigurarea homeostazei termice a corpului.

2. Îți asigură necesarul de vitamina D.

E normal ca în lunile de iarnă, petrecând mai puțin timp afară, să apară deficiențe de vitamina D. Pe de altă parte, deși e frig, o alergare în aer liber îți poate asigura necesarul zilnic de 1000 – 2000 de unități de vitamina D, spune Dennis Cardone, medic sportiv la NYU Langone Health. Celor cu piele mai sensibilă le recomandăm să nu piardă din vedere crema de soare – da, chiar și la minus câteva grade soarele îți poate provoca arsuri dacă stai mai mult de 10 minute!

 
3. Te poate ajuta să crești ritmul.

Nu vrei să stai în frig mai mult decât e cazul, nu? Ei bine, vestea bună e deci că frigul te poate face să accelerezi. O cercetare publicată în a descoperit că timpii curselor desfășurate pe vreme rece sunt mai mici decât cei înregistrați la temperaturi înalte. Beneficiul suplimentar? Alergările mai rapide ard mai multe calorii.

 

4. Te poate face mai fericit.

Știm cu toții că sportul te face fericit pentru că stimulează secreția de endorfine. Cu atât mai mult iarna ai motive suplimentare să acorzi prioritate alergării în jurul parcului. Tulburarea depresivă sezonieră – un tip de depresie cauzată de schimbări de anotimp – este mai întâlnită pe timp de iarnă. Exercițiile fizice însă te pot ajuta să reziști mai ușor până în martie.

„Oamenii sunt mai fericiți după activități fizice datorită afluxului de hormoni” spune Cardone. „Sentimentul de împlinire și mulțumire e minunat și n-ai vrea să-l ratezi. Drept urmare e esențial să îți găsești timp pentru o alergare bună în aer liber”.

 



SHARE

2 COMMENTS

    • Scuze tie si altor utilizatori de Chrome! In Safari sau Firefox chiar sunt 4. Daca o sa citesti articolul acolo o sa ai acces la cele doua motive lipsa din Chrome, nu trebuie sa ne crezi pe cuvant 🙂 Oricum, multumim pentru observatia impartasita si ne dam toata silinta sa nu se mai intample “neatentii” d-astea browser-iene!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here