6 pași către un fizic de excepție

0
1440

De Michael Easter. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Foto: Lisa MacDonald.

Poți construi masă musculară doar dacă accepți provocările ignorate de ceilalți. Respectă cel mai bun plan în șase etape, creat de antrenorul Bobby Maximus de la Gym Jones, dacă vrei un corp de invidiat.

Clădirea din Salt Lake City (Utah, SUA) era vopsită total în negru, fără indicatoare. Sim-țeam că pășesc într-un club underground, unul în care nu se aplică legile lui Dumnezeu și ale societății. Imediat după ce am intrat, m-a izbit un miros puternic de transpirație, sunetul strident de muzică punk și scârțâitul aparatelor de vâslit.

Opt bărbați vâsleau la ergometre într-un ritm amețitor. Pe spinările lor tatuate curgeau șiroaie de transpirație. Instructorul care îi zorea era una dintre cele mai corpolente ființe umane pe care le-am văzut vreodată. „Ce anume te face să încetinești?“, țipă el. „Mintea sau corpul?“ Bărbatul avea acea siguranță calmă de atlet profesionist și un fizic impunător asemenea celor care își câștigă banii ca luptători în cușcă. Ulterior, am aflat că obișnuia să facă asta în UFC.

Prima oară am auzit de Robert „Bobby Maximus“ MacDonald când scriam un reportaj pentru această revistă. Într-un e-mail trimis către cei mai pregătiți și inteligenți oameni din -domeniul fitnessului, am întrebat: care sunt cei mai fit bărbați din lume?

Fiecare a numit trei sau patru oameni, majoritatea fiind atleți profesioniști. Însă numele care apărea cel mai frecvent nu îmi era cunoscut: Bobby Maximus, director de antrenamente la centrul Gym Jones din Salt Lake City.

Acest canadian corpolent, spuneau ei, nu doar că bătea recordurile mondiale, ci îi ajuta și pe atleții profesioniști să câștige campionate, îi învăța pe soldații Forțelor Speciale americane să obțină o condiţie fizică de elită și îi transforma în supereroi pe tipii obișnuiți.

Așa că am mers la Gym Jones și m-am trezit după puțin timp într‑un ergometru pe care Maximus îl programase pentru 2.000 de metri. „Încearcă să termini în șapte minute“, spune el. „Dacă nu simți că vrei să renunți la jumătatea drumului, înseamnă că nu depui suficient efort. Pornește!“

Merg la sala de fitness de un deceniu. Am terminat printre primii la jumătate dintre maratoanele la care am participat și m-am antrenat la cele mai bune centre de fitness din țară. Însă nimic nu m-a pregătit pentru asta.

Pe ultimii 500 de metri, avându-l alături pe Maximus care îmi amintea că oboseala este mai mult mentală decât fizică, am atins un nou nivel de intensitate. Acesta nu era un antrenament. Era o revelație.

De atunci i-am urmat metodele care m-au schimbat atât la nivel fizic, cât și mental, nu mai caut scuze și îmi înțeleg starea de oboseală. Drept rezultat, mă pot detașa de durere și pot câștiga un avantaj.

Nu sunt un tip aparte. Maximus a ajutat nenumărați oameni să-și depășească recordurile personale. Tocmai de aceea am scris împreună cartea Maximus Body. Pentru a te introduce în atmosferă, l-am rugat să dezvăluie elementele cele mai importante pentru a atinge nivelul maxim de fitness.

Obține corpul visat

Întărește-ți trupul și rezistă până la capăt în stilul Gym Jones. De Bobby Maximus

Valorile lui Maximus

Înălțime: 1,90 metri

Greutate: 115 kg

Grăsime corporală: 10%

Presa la bancă cu 100 kg: 36 de repetări

Genuflexiune: 540 kg

Îndreptare: 275 kg

Vâslit la ergometru pe 500 de metri: 1:16,9

60 de secunde pe AirDyne: 89 de calorii

Calorii zilnice: 8.000

Masa preferată pentru creștere musculară: dublu cheeseburger organic

Pasul 1: Pune-ți mintea la treabă

Oamenii cu o super condiție fizică nu fac exerciții unice, nu mănâncă superalimente și nu iau suplimente magice. Doar depun mai mult efort. Nu se dau bătuți, nu inventează scuze și nu o iau pe scurtături. Acest tip de disciplină provine de la organul localizat între urechi, nu de la mușchii de sub ele. Încearcă următoarele două exerciții care îți întăresc mintea.

Gândește pozitiv

Neîncrederea în sine influențează performan­ța; gândurile pozitive sunt antidotul. Dacă îți trec prin minte gânduri precum „sunt prea obosit“ sau „trebuie să o iau mai ușor“, înlocuiește-le cu expresii precum „mă descurc“, „e ușor“ sau „mă simt excelent“.

Poți merge mai departe. Când eram în UFC, psihologul meu sportiv Brian Cain m-a pus să lipesc bilețele verzi în zonele frecventate cel mai des – volanul mașinii, oglinda din baie, frigiderul, suportul cu greutăți. De fiecare dată când vedeam o bulină verde, îmi spuneam un motiv pentru care voi reuși. La următoarea luptă după ce am aplicat tehnica, am câștigat un bonus important. Cumpără de la o papetărie stickere verzi, spre exemplu. De fiecare dată când vezi unul, spune-ți că vei atinge obiectivul stabilit.

Înțelege regula de 130 de ore a lui Maximus 

Experiența de fitness poate părea ca o călătorie fără sfârșit. Iată o altă perspectivă: 130 de ore. Din propria experiență, doar de atât timp ai nevoie să intri în formă. Antrenează-te intens timp de oră în fiecare zi, cinci zile pe săptămână și vei ajunge acolo în șase luni.

Pasul 2: Visează măreț

Oamenii vin deseori la mine cu obiective mult prea ușoare. Limita lor maximă ar trebui să fie limita lor minimă – performanța cea mai scăzută la care se așteaptă.

Dacă un tip îmi spune că obiectivul lui e să termine un maraton, îi povestesc despre Terry Fox. În 1997, Fox a fost diagnosticat cu osteosarcom, o formă rară de cancer, iar doctorii i-au amputat un picior. Chiar și așa, Fox a dorit să alerge. A făcut turul Canadei pentru a strânge fonduri pentru cercetarea cancerului, o călătorie pe care a început-o în 1980. A alergat zilnic zeci de kilometri (cu un singur picior și o proteză). A fost nevoit să se oprească după patru maratoane și jumătate și 5.400 de kilometri parcurși. Mai vrei să alergi doar un maraton?



1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here