5 reguli noi pentru superforță

26 februarie 2015

Regândește tot ce știai despre fitness. Aceste metode revoluționare îți sculptează corpul și te pregătesc pentru orice.

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

De Michael Easter. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Travis Rathbone.

Louie Vito este deja transpirat. Șuvoaie se preling pe picioarele bărbatului, membru al echipei olimpice de snowboard a Statelor Unite, și se adună pe podea, în timp ce el apucă strâns gantere de câte 22 de kilograme și sare pe o cutie cu înălțimea de 60 de centimetri. „Este al naibii de greu“, spune gâfâind, dar cu zâmbetul pe buze. „Mersi că m-ai băgat în asta.“„Cu asta mă și ocup“, îi spune antrenorul lui, John Schaeffer, ridicând din umeri. „Acum lasă ganterele și urcă treptele în alergare… repede!“ Vito își ia avânt pe o scară care urcă spre cel de-al doilea etaj al centrului de antrenament Winningfactor Sports Science, sala amenajată de John într-un hambar situat în zona rurală din Pennsylvania.Îl așteaptă alte două minute de antrenament istovitor. Urmează un circuit alcătuit din cinci mișcări cu mingea medicinală, executate fără pauză. „Mișcările balistice efectuate când ești extrem de obosit îți solicită mușchi pe care nu îi folosești în mod normal“, spune Schaeffer, făcând una dintre observațiile care l-au clasat printre cei mai râvniți antrenori sportivi. „Louie este norocos, pentru că aceasta este o zi cu exerciții la intensitate moderată – în zilele cu intensitate crescută, nu-l las să pună jos greutățile.“

Pentru John Schaeffer, fost campion mondial la haltere și kickboxing, oboseala nu este doar rezultatul exercițiului; este scopul. Și oricine îi pune la îndoială metodele trebuie doar să aibă în vedere realizările sportivilor pe care i-a antrenat, printre care se numără cel care are în palmares opt medalii olimpice la patinaj viteză – Apolo Ohno –, boxerul Alexander Zolkin și fotbalistul LeSean McCoy. „John te duce până pe marginea prăpastiei, după care te aduce înapoi“, spune Ohno. „Dar nu te împinge niciodată.“

Rezultatele pot fi aproape ireale: Louie Vito face antrenamente complexe în care se ia la întrecere cu fotbaliști care au de două ori greutatea lui; Ohno face presă pentru picioare cu greutăți care însumează 907 kilograme (adică de 14 ori propria greutate); McCoy schimbă direcția într-o fracțiune de secundă, în timp ce se deplasează cu viteză maximă și cară gantere de 32 kilograme. „Antrenamentul este dur, însă sportivii mei ajung să realizeze rapid că au mult mai multă energie și forță în mușchi decât și-au imaginat vreodată“, spune Schaeffer. Ultimii 30 de ani și i-a dedicat stăpânirii metodelor care fac posibile aceste realizări și valorificării lor. Reține cele cinci secrete care te vor ajuta să-ți deblochezi potențialul și să-ți duci antrenamentele la un alt nivel.

MH1014_FIT_NEW_07

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!