5 activități în grădină care te ajută să-ți lucrezi tot corpul

0
1148
gradina

Găsești des scuze ca să nu mergi la sală? Poți avea propriul loc de antrenament în curte și poți rezolva două lucruri deodată – un corp lucrat și ceva treburi rezolvate prin grădină.

Sportul e sport indiferent dacă îl faci la o sală de forță, pe un teren de fotbal sau în propria curte. În plus, atâta vreme cât mușchii sunt lucrați, chiar nu mai contează dacă grădinărești sau tragi de fiare. Pentru că e sezonul în care sunt atât de multe lucruri de făcut în grădină, îți arătăm ce activități te ajută să-ți lucrezi tot corpul:

  1. Începe cu un pic de curățenie

Înainte să ajungi în grădină, ai terasa, care poate fi locul perfect pentru un antrenament de încălzire. Ce ai de făcut? Îți alegi unul dintre aceste aparate de spălat cu presiune și cureți toată terasa, aleile și orice altă suprafață care are nevoie de o curățare atentă. Presiunea apei te va determina să opui rezistență, așa că este o încălzire numai bună pentru ce urmează. E o activitate care îți va solicita brațele, așa că împuști doi iepuri deodată cu ea.

  1. Fandări în timp ce tunzi iarba

Ai lucrat brațele, așa că e momentul să treci și la picioare. Vara iarba trebuie tunsă o dată pe săptămână, așa că, în timp ce împingi aparatul de tuns iarbă, poți face și fandări, exerciții excelente pentru a-ți lucra picioarele. Dacă te ocupi o zi din săptămână de asta, la final ai o peluză care arată bine și poți spune liniștit că ai avut parte de un antrenament de picioare exact ca la sală.

  1. După ce tunzi iarba, trebuie să o și strângi

Mergem mai departe cu activitățile din curte și, după ce tunzi iarba, trebuie să o și strângi cu grebla de iarbă și de frunze. Adunând iarba pe care tocmai ai tăiat-o, îți lucrezi brațele și arzi în jur de 340 de calorii pe oră. Nu e mult, dar adunându-le la celelalte activități, poți considera treburile de genul acesta un antrenament total.

  1. Grădinăritul, destresant și antrenant

Dacă ai loc suficient în curte, de ce să nu-ți amenajezi o mică grădină de legume? Ai și ceva legume proaspete și sănătoase, și ai parte și de o activitate care te ajută să te relaxezi după ce te întorci de la birou. În plus, tot efortul depus pentru îngrijirea plantelor este suficient de solicitant pentru a-ți lucra toți mușchii. În timp ce îngrijești plantele faci genuflexiuni, fandări și nu numai, așa că ai parte de un antrenament ce poate concura cu o oră la sala de fitness.

  1. Curățarea burlanelor, un efort care te va ajuta să te menții în formă

Curățarea burlanelor este una dintre activitățile cel mai puține plăcute din curte, însă, dacă te gândești cum te ajută să-ți lucrezi corpul, s-ar putea să nu îți mai displacă la fel de mult. Numai simplul fapt că trebuie să muți scara de mai multe ori e suficient pentru a-ți antrena corpul. Dar pe lângă asta trebuie să urci scara și să o cobori de mai multe ori, trebuie să te întinzi mult și să îți menții echilibrul pe scară, așa că e suficient de solicitant încât să îți lucreze tot corpul.

După cum vezi, nu îți trebuie aparate și nici un abonament la sală pentru a te menține în formă. Tot ce ai de făcut este să te pui pe treabă!

 

Sursa foto: Shuttertsock

(P) Articol realizat împreună cu Toolman



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here