4 activități banale și practice care te ajută să arzi multe calorii

0
1046
sport

Nu ți-ai fi imaginat niciodată că poți înlocui un antrenament la sală cu o zi întreagă de activități casnice, nu-i așa? Mușchii tăi nu știu unde se află, așa că lucrează oricum, dacă îi pui la treaba!

Dacă mersul prin mall este considerat activitate fizică în Statele Unite, cu siguranță și o mulțime de alte activități aparent banale sunt cel puțin la fel de eficiente pentru a-ți pune corpul în mișcare. Deși avem adesea tendința de a subestima activitățile de zi cu zi, unele dintre ele cântăresc mai mut decât crezi când vine vorba despre condiția ta fizică. Uite câteva dintre aceste activități ce par banale la prima vedere, dar care te pot ajuta mai mult decât crezi:

  1. Dacă stai la curte, cu activitatea asta poți avea un corp fit până la finalul verii

În cazul în care stai la curte și ai o peluză suficient de mare, atunci nu-ți mai găsi scuze când trebuie să tunzi iarba. Un bărbat care cântărește 72 de kilograme arde în timp ce tunde iarba 250 de calorii într-o oră. Tot ce ai nevoie pentru asta e una dintre aceste masini de tuns iarba și o peluză. Dacă la activitatea asta mai adaugi și strânsul ierbii tăiate, mai arzi încă pe atât.

De altfel, aproape orice activitate din curte, inclusiv curățarea terasei, curățarea burlanelor sau grădinăritul te ajută să arzi calorii. Grădinăritul este și o activitate relaxantă și care ajută la scăderea nivelului de stres, așa că ai un motiv în plus să profiți de curtea ta și să te pui pe treabă.

  1. Curățenia în casă te ajută mai mult decât crezi

Cu siguranță nu e activitatea ta preferată, dar asta nu înseamnă că nu îți aduce niciun beneficiu. Aproape orice activitate casnică arde calorii, inclusiv spălatul vaselor. Aspiratul și curățarea podelelor sunt și ele suficient de solicitante încât să spui la finalul unei zile dedicate curățeniei că ai muncit mai mult decât o oră la sală. Cu siguranță nu ești atât de învechit încât să spui că astea sunt treburi de femei, nu?  

  1. Câte calorii arzi dacă renunți la lift

O schimbare aproape infimă în obiceiurile zilnice poate face o diferență mai notabilă decât credeai. Spre exemplu, o persoană de 80 de kg arde 106 calorii în 10 minute de urcat scări. La birou cu siguranță e și foarte deranjant să aștepți liftul câteva minute bune, mai ales dimineața și seara, la început și la final de program, așa că poți încerca să mergi pe scări. Cu timpul, te vei obișnui să faci asta și nici nu vei mai trece pe la lifturi.

  1. Cumpărăturile pot fi un prilej bun de exerciții fizice

Mersul la cumpărături poate fi destul de solicitant, dacă ne gândim că ne plimbăm destul de mult printre raioane, împingem un coș plin și apoi cărăm toate plasele acasă (poate chiar pe jos și nu cu mașina și poate pe scări și nu cu liftul). E un efort fizic pe care nu trebuie să-l desconsideri. În plus, cu siguranță iubita ta va aprecia inițiativa ta de a te ocupa de cumpărături!

După cum vezi, sunt lucruri cât se poate de banale, pe care le poți introduce în obiceiurile tale de zi cu zi.

 

Sursa foto: Shutterstock

(P) Articol realizat împreună cu Pestre



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here