3 pași esențiali pentru a te menține în formă maximă și iarna. Le pui în practică?

0
748

Odată cu sezonul rece, antrenamentee la sală devin mai puțin intense, jogging-ul și mișcarea în aer liber mai rare, iar alimentația devine și ea mai grasă. Nici sărbătorile specifice iernii nu prea te ajută să te menții în formă, așa că trebuie să găsești noi modalități prin care să ai grijă de corpul tău. Iată ce ai de făcut:

  • Sporturile de iarnă, un mod excelent de a arde calorii în timpul concediului

Iarna este sezonul vacanțelor, așa că este foarte ușor să sari peste programul tău obișnuit de antrenamente. Dacă ai plănuit niște escapade la munte, nu uita că poți să te bucuri din plin de sporturile de iarnă. Te ajută să arzi calorii și este pur și simplu o experiență plăcută. Schiul, dar mai ales snowboardingul sunt foarte solicitante pentru mușchii picioarelor, dar lucrează din plin și abdomenul și mușchii spatelui.

Să mai spunem cât este de plăcut să aluneci pe pârtie, cu aer curat din plin și privind un peisaj de poveste? Snowboardingul este foarte popular în ultimii ani și este foarte solicitant, așa că e cazul să te echipezi cu o astfel de placă și boots și să te bucuri de cele câteva luni pe care le ai la dispoziție pentru a practica acest sport atât de antrenant. Dacă încă nu l-ai încercat până acum, e cazul să-i dai o șansă, este cel mai bun remediu după o zi în care ai gustat din toate preparatele de pe masă.

Un alt sport pe care ai putea să-l practici din plin iarna este hocheiul. Aproape toate grupele de mușchi sunt solicitate în timpul unui meci de hochei. În țara noastră nu este un sport foarte popular, însă, dacă îl încerci, ai putea descoperi o nouă pasiune. Asta, evident, dacă știi să patinezi. Dacă nu, este un moment perfect să înveți.  

  • Antrenamentele acasă, cele de la care nu te poți eschiva

Când temperaturile de afară scad sub 0 grade, bate vântul și ninge, îți e destul de ușor să sari peste exercițiile fizice pe care le făceai în aer liber înainte. Când vremea e urâtă, e ușor să te cuprindă și lenea și să renunți la mersul la sală în favoarea unui vin fiert, băut pe canapea. Tocmai din cauza asta kilogramele se acumulează mai repede iarna.

Antrenamentele de acasă, însă, pot fi de mare ajutor și nu implică înfruntarea vremii de afară. Desigur, un aparat de fitness ar fi ideal, dar dacă nu ai unul acasă, poți să te rezumi la serii de exerciții – genuflexiuni, flotări, abdomene etc. De mare folos ți-ar fi și niște gantere, cu care să te antrenezi în fiecare dimineață, înainte să pleci de acasă.

  • Plăceri culinare cu măsură

Ajungem în final la unul dintre cei mai importanți pași pentru a te menține în formă în timpul iernii – măsura când vine vorba despre plăcerile culinare. Preparatele tradiționale specifice acestei perioade sunt adevărate bombe calorice, așa că nu ar trebui să exagerezi cu ele. Gustă din toate, însă nu face niciun exces. Dacă tot anul ai avut o alimentație sănătoasă, organismul va suferi un adevărat șoc atunci când îl alimentezi cu atât de multe mâncăruri grase.

Nici numeroasele feluri de dulciuri care se prepară iarna nu ar trebui consumate în exces. Cele mai bune alegeri rămân fructele și legumele proaspete și carnea slabă.

Pentru multe persoane sezonul rece este o adevărată încercare pentru menținerea greutății. Dacă nu vrei ca la primăvară să depui efort dublu pentru a da jos kilogramele acumulate, e cazul să ții cont de cei trei pași de mai sus.   

 

Sursa foto: Shutterstock

(P) Articol realizat împreună cu biciclop



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here