Mancare pentru senzatii tari

0
161

De Irina Mereacre • Foto: Shutterstock

PREGATESTE-TI TEMELE
Cu una-doua saptamani inainte de plecare, noteaza-ti meniul pentru fiecare zi petrecuta in natura. Tine cont de marimea portiilor si de ingredientele pe care le vei folosi, de ustensilele pentru gatit pe care planuiesti sa le cari cu tine si modalitatea de a pregati mancarea: la focul lemnelor sau pe butelia de voiaj. Alimentele care se altereaza rapid trebuie incluse in mesele din primele zile, iar pe cele mai rezistente le poti consuma spre sfarsitul calatoriei. Si fii cat mai prevazator. In cazul in care consideri ca iti sunt suficiente doua saptamani pentru a atinge varful Annapurna, planifica 14+2 zile de excursie si tot atatea zile cu meniuri complete (trei mese principale si gustari).

IA-TI DOZA DE ENERGIE
Ca sa faci fata oboselii, pune in rucsac cateva gustari de efect. Multi alpinisti lauda proprietatile mierii (mai putin cei alergici la acest produs) si recomanda consumul unor cantitati mici ori de cate ori te simti sleit de puteri. O varianta buna o reprezinta si gelurile energizante, cum ar fi Fruit & carb Energy Acti Food Apple, de la Isostar (10 lei, aventuria.ro). Acest concentrat are o cantitate generoasa de glucide, este bogat in vitaminele C, E si vitamina B1, fiind ideal pentru cei care fac efort fizic. Pune in rucsac si cateva batoane energizante – mai ales ca sunt bine impachetate si usoare. Produsul Powerbar (9,90 lei, decathlon.ro) este conceput pentru asigurarea aportului de energie; contine fulgi de ovaz, sirop de glucoza, extract de malt, afine confiate.

CONSUMA PROTEINE
Aceste substante organice au multiple beneficii pentru corp. Printre altele, ajuta la refacerea tesuturilor (in cazul in care te-ai taiat sau accidentat), asigura buna functionare a sistemului imunitar, ferindu-te de boli, si, impreuna cu carbohidratii, cresc nivelul de energie. Asadar, pune cu incredere in rucsac mixul natural fara sare Nutisal (12,50 lei, ewhiteland.ro), un amestec de nuci pecan, alune, migdale si miez de nuca; una-doua conserve de ton (circa 5 lei, in orice supermarket) sau pate de pui (comparativ cu cea de curcan, de exemplu, carnea de pui asigura o cantitate dubla de proteine; circa 4 lei, in orice supermarket). Completeaza-ti bagajul si cu cateva pungi cu mancare semipreparata. Sugestiile Men’s Health: supa de pui bio cu taitei Natur Compagnie (pliculet cu doua portii, 4,49 lei, naturame.ro) – contine pui, taitei, morcov, sofran de India; Aptonia Backpackers’ Lunch vita cu sos (24,90 lei, decathlon.ro) prevazut cu sistem de inchidere si maner, contine paste semipreparate, carne de vita preparata, sos cu vin, bulion de pasare, patrunjel, arpagic.

HIDRATEAZA-TE CORECT
Daca esti tentat sa-ti cumperi un recipient cu furtun pentru apa, mai cantareste o data optiunile. La prima vedere pare mijlocul ideal de a economisi timp (nu te mai opresti si nici nu dai jos rucsacul cand iti este sete), insa risti sa estimezi gresit cantitatea de lichide consumata si sa te deshidratezi. Mai bine ramai fidel sticlelor de plastic si fa un scurt popas de fiecare data cand vrei sa bei, urmarind totodata cata apa ai baut.



1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here