Antrenamente de iarnă

0
495

De Doug Schnitzspahn. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Foto: Guliver/GettyImages.

Ieși din zona de confort, ca să alungi monotonia și să intri în cea mai bună formă a ta. Următoarele trei sporturi îți dau o mână de ajutor!

1/ Schi Nordic

Nu te speria de schiurile înguste sau de imaginea conturată în jurul acestui sport olimpic de elită. Poți învăța să schiezi cross-country (schi fond) într-o singură după-amiază.

Robert Peay, în vârstă de 45 de ani, vicepreședinte financiar la compania de nutriție Probar, își amintește că s-a simțit precum un pui de girafă nou-născut atunci când a pășit pentru prima oară pe zăpada alunecoasă cu o pereche de schiuri nordice. „E cea mai ­solicitantă activitate fizică pe care am făcut-o în viața mea“, spune el. „Îți lucrează picioarele și brațele. Inima îți bate cu putere.“

Pe timp de vară, Peay și prietenii pleacă pe munte, cu bicicleta, în apropierea orașului său natal, Park City, Utah. Însă, odată cu venirea iernii, amicii săi îl părăsesc pentru sala de fitness, iar Peay înlocuiește bicicleta cu schiurile nordice și profită de beneficiile acestei minunate activități cardio.

Peay practică schiatul tip patinaj (skate skiing), cum vezi la Jocurile Olimpice. Pentru acest stil se folosesc schiuri înguste și ușoare, care permit o alunecare mult mai rapidă, și mișcări diagonale spre exterior, asemenea patinatorilor. Bețele sunt folosite pentru echilibru și propulsie. „În schiatul nordic este nevoie de întregul corp pentru a te propulsa“, spune Peay. Activitatea arde 735 de calorii pe oră. Exersează următoarele mișcări.

  Dozează-ți puterea Cu schiurile în picioare, stai în poziție verticală și mută-ți greutatea de pe un schi pe altul. Fă asta timp de două minute. Apoi sari de pe un schi pe celălalt timp de două minute. Fă des aceste exerciții. „Poate fi vitală acțiunea de a-ți transfera greutatea de pe un schi pe altul“, spune Chris Grover, instructorul echipei americane de schi fond. Exercițiile te învață cum să-ți menții echilibrul pe schiuri, cum să-ți muți întreaga greutate a corpului asupra fiecărui schi și cum să distribui greutatea în mod egal; astfel poți preveni accidentările ori alunecarea îngreunată.

  Crește-ți rezistența Când te simți pregătit, începe să schiezi: mută-ți greutatea direct pe schiul drept, înfige-i marginea în zăpadă și împinge-te astfel încât schiul stâng să alunece lin pe zăpadă. Nu uita să împingi și în bețe. Pe măsură ce te deplasezi înainte, mută‑ți greutatea și repetă mișcarea cu schiul stâng, ținându-l pe cel drept deasupra zăpezii. Continuă să te deplasezi, împingând cu un picior și alunecând cu celălalt. Înfige bețele în zăpadă după fiecare împingere. Încearcă să aluneci două minute pe fiecare picior.

Unde să mergi – Păltiniș, Mărginimea Sibiului

Există șapte pârtii, cu lungimi ce variază între 5.000 m (schi fond) şi 450 m, cu denivelări de maximum 240 m.



1
2
3
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here